3 צפייה בגלריה
התוכניות של בית וגן
התוכניות של בית וגן
התוכניות של בית וגן
סערה ברמת דניה ורמת שרת: ועדי השכונות פועלים נגד החלטה, שלטענתם, התקבלה על ידי העירייה לסגור בשבת וחג לכלי רכב את הנסיעה בכביש ההולך ונבנה מקדש לוז לכיון רחוב תורה ועבודה.
לידי מיינט ירושלים הגיעו התוכניות של העירייה ובו ניתן לראות כי העירייה מתכננת לסגור את הרחוב בשבת.
מדובר בעבודות שאושרו על ידי ועדת הכספים העירונית ושהחלו עתה בכדי להאריך את תוואי הכביש המחבר בין שני הרחובות במטרה להקל על עומסי התנועה באזור.
3 צפייה בגלריה
אין כניסה. צילום: הרצל יוסף
אין כניסה. צילום: הרצל יוסף
אין כניסה. צילום: הרצל יוסף
על פי הנוהל העירוני, סגירת רחוב בשבת טעונה אישור של ועדת התחבורה ואישור של מועצת העירייה.
"בשלב זה ישנה מחלוקת בין ועד השכונה לבין עיריית ירושלים. האחרונה החליטה שהכביש יהיה סגור לתנועת כלי רכב בשבתות וחגים, וזאת בהתאם לדרישת המנהל הקהילתי בית וגן ובניגוד להחלטת בית המשפט העליון בעניין סגירת כבישים בשבתות", נכתב במברק שנשלח על ידי ועדי השכונות לתושבי.
בשנת 2014, נציגי הסיעות החרדיות בספרא סירבו לאשר את העברת התקציב עבור בניית הכביש שאמור לפתור את בעיית הפקקים של אלפי תושבי דרום העיר. ההתנגדות מצד החרדים הגיעה על רקע החשש "מפגיעה בקדושת השבת" של תושבי שכונת בית וגן הסמוכה, שביקשו למנוע מעבר כלי רכב בשבת בכביש זה.
3 צפייה בגלריה
התוכניות של בית וגן
התוכניות של בית וגן
התוכניות של בית וגן
חבר מועצת העיר, עו״ד יוסי חביליו: "לא יקום ולא יהיה, אני לא אתן שיסגרו בשבת את הכביש החדש בין רמת שרת לרחוב תורה ועבודה, זה לא עובר בתוך שכונה חרדית. אני בטוח שראש העירייה, משה ליאון לא יאפשר את הסגירה. סגירת כבישים בשבתות זה מדרון חלקלק שיגרום לבריחת הציבור החילוני מירושלים, צריך לשמור על ירושלים פתוחה ופלורליסטית".
תגובת עיריית ירושלים: "ההחלטה על סגירת הכביש המדובר לתנועה בשבת הוחלטה בקדנציה הקודמת על ידי ראש העיר הקודם והנהלת העיר דאז. אנו לומדים את הנושא ואת ההחלטה שהתקבלה".
המינהל הקהילתי בית וגן סירב להתייחס לכתבה.