1 צפייה בגלריה
הכפר חוסאן. דרמה לילית מפחידה | צילום: עמית שאבי
הכפר חוסאן. דרמה לילית מפחידה | צילום: עמית שאבי
הכפר חוסאן. דרמה לילית מפחידה | צילום: עמית שאבי
דרמה לילית בסמוך לכפר הפלסטיני בשטחים: נהג ששובץ לקו הלא נכון והבין שעליו לחזור לירושלים החליט להוריד את הנוסעים ולהשאיר אותם לבד בכניסה לכפר חוסאן. התוצאה לא איחרה להגיע, כשאחד הנוסעים הגיש לאחרונה תביעה נגד חברת "קווים" בסך 30 אלף שקל.
האירוע יוצא הדופן התרחש לפני כשלושה שבועות, כשעשרות נוסעים בקו 290 של חברת "קווים", שהיו בדרכם לביתר עילית, מצאו עצמם במצב בלתי אפשרי כשהנהג ביקש מהם לרדת בסמיכות לכפר הפלסטיני.
ההסבר של הנהג היה לא פחות ממדהים ומקומם: הוא הבין במהלך הנסיעה כי הוא שובץ בקו הלא נכון ועליו לחזור לירושלים.
השאלות הקשות: איך הנהג טעה בקו? מדוע הוא הוריד אותם בחוסאן ולא ביעדם המקורי? למה הוא לא חיכה עד שיגיע אוטובוס חלופי?
מה שהופך את האירוע לחמור עוד יותר היא העובדה שמדובר היה בנסיעת לילה והנוסעים נותרו לבדם בסמוך לכפר בשעה 23:40, עד שהגיע רכב חלופי ואסף אותם. בכפר זה, יש לציין, אירע ניסיון לינץ ביהודי לפני כחמש שנים בכתב התביעה שהגיש השבוע הנוסע אברהם רונס יחד עם אשתו, הוא מגולל את החוויה הטראומתית שעברו.
"לאחר שעברנו את המחסום ופנינו לכיון כביש 375, ליד הכניסה האחורית של כפר חוסאן, הנהג עצר את האוטובוס ולא השיב לשאלותינו. אשתי בהיריון וראיתי שהיא נכנסת לטראומה. ניגשתי לנהג לנסות לברר למה הוא עוצר ולא ממשיך לנסוע. כשכל הנוסעים התערבו וההתלהמות גברה, הנהג הבין שהוא חייב להתייחס אלינו.
"לבסוף הנהג הסביר לנו שהוא טעה בקו ולכן לא ממשיך לביתר עילית וביקש שנרד בכניסה לחוסאן ושיגיע נהג חלופי". למרות המחאות, לנוסעים המפוחדים לא נותרה ברירה והם נאלצו, כך לדבריו של רונס, להמתין בחשיכה, בשעת לילה מאוחרת בסמיכות לכפר הערבי. רק בחלוף דקות ארוכות הגיע אוטובוס חלופי ולקח אותם ליעדם.
מחברת האוטובוסים נמסר כי תגובתם תינתן בבית המשפט.