1 צפייה בגלריה
הדובה הגדולה | צילום: יהונתן כלפה
הדובה הגדולה | צילום: יהונתן כלפה
הדובה הגדולה | צילום: יהונתן כלפה
תחת הכותרת "מסע בין כוכבים- צופים לשמיים" יציינו ביום חמישי הקרוב (20.6) ביער השלום בירושלים את יום הולדתו ה- 65 של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל, בשורה של פעילויות אסטרונומיה ותצפיות כוכבים המיועדות לילדים ובני נוער.
האירוע, ביוזמת ארגון אשכולות וקרן רמון, בשיתוף החברה למתנ"סים ומשרד החינוך, יכלול פעילויות להכרת דמותו של אילן.
רמון, שגדל והתחנך בילדותו ובנעוריו בבאר-שבע, הדרכות בנושא אסטרונומיה וכוכבים בעבר ובהווה, תצפיות כוכבים והפעלות לכל המשפחה.
"מסע בין כוכבים" הינו פרויקט משותף של 'אשכולות'- פורום מרכזי הסיור והתודעה של ישראל ושל קרן רמון ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, שיתקיים השנה בשיתוף החברה למתנ"סים והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, לראשונה, במטרה לעודד צעירים לחקור ולהכיר את תחומי המדע והחלל, תוך היכרות ולמידה של אהבת הארץ.
במסגרת שיתוף הפעולה יפגשו צוותי ההדרכה של 'אשכולות', בשיתוף קרן רמון, את המבקרים במגוון המוקדים באזור הנגב לפעילויות אסטרונומיה ותצפיות כוכבים מודרכות. ההשתתפות באירועים היא בחינם.
"אנחנו נרגשים לקדם פעילות חווייתית ומעשירה לקהילה ולמשפחה", אמר מנכ"ל ארגון 'אשכולות', אדיר וישניה, "שתנייד את עיניהם של הילדים ובני הנוער מהסמרטפונים לשמיים ותעודד סקרנות ולמידה חוויתית לעולם נסתר ומרתק של כוכבים ואסטרונומיה המשפיע על חיינו לאורך דורות. החיבור בין אשכולות לקרן רמון טבעי לאור ערכים משותפים- מצויינות, מנהיגות ואהבת הארץ והאדם".
רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, ציין: "תצפיות כוכבים הם אחד האמצעים הטובים ביותר לקרב ילדים ובני נוער למדעים. מקסים לערוך לראשונה ביום הולדתו של אילן רמון את האירוע הזה. גם לדבר על אילן וסיפורו הייחודי וגם לעורר השראה בקרב רבבות".
האירוע יחל בשעה 20:00 ביער השלום (בין טיילת ארמון הנציב לאבו תור) ובגוש עציון יתקיים במשואות יצחק הישנה