2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
התיק שנעלם - ואותר בזכות המאבטחים: תייר מצרפת שהגיע לבקר את משפחתו בישראל לרגל חג השבועות, איבד חמשת אלפים שקלים ודרכון ברכבת. לדברי הנהלת הרכבת, מעט לפני כניסת החג, התייר עבר בתחנת יצחק נבון ירושלים, איבד את תיק הגב שלו, ובו כל הכסף לחופשה, כחמשת אלפים (ש״ח ויורו) וכן את דרכונו.
בהנהלת הרכבת מספרים כי ״עובדי הרכבת מורגלים באיתור אבידות במהלך עבודתם, אך מבצע איתור והשבת אבידה כמו זה לא זכור גם לוותיקים שבהם״. התייר, שאינו דובר עברית, יצר קשר עם משפחתו וזו פנתה בזמן אמת לעובדי הרכבת, שפתחו במבצע חיפושים בהובלתו של מנהל התנחה ערן בן דוד, שדיווח על האירוע ברשת הרכבתית הארצית וגייס את מאבטחי הרכבת והפקחים באיזור לסריקות בכל הרכבות.
2 צפייה בגלריה
צוות המאבטחים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
צוות המאבטחים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
צוות המאבטחים (צילום: דוברות משטרת ישראל)
כעבור כשעה ארוכה ומותחת, הודיע אחד המאבטחים שסרקו את מושבי הרכבת שהאבידה נמצאה, וזו הועברה תחת שמירה לתל אביב, שם הוחזרה לבעליה.
"שמחנו לשמוע שהצלנו לנוסע את חג השבועות, הלוא הוא חג מתן תורה", אמר בן דוד, "אנו ברכבת מאמינים שהשבת אבידה היא מצווה גדולה ונוהגים בכל אבידה, גם הקטנה ביותר, כאילו היא עולם ומלואו. אצלנו ברכבת ישראל הפסוק: 'וְכֵן תַּעֲשֶׂה לְכָל-אֲבֵדַת אָחִיךָ אֲשֶׁר-תֹּאבַד מִמֶּנּוּ, וּמְצָאתָהּ", הופך למציאות מידי יום. אני מזכיר לכל נוסע שאיבד דבר מה ברכבת לא להתייאש, לפנות אל צוותי התחנות או הרכבות, או אל מוקד השירות הטלפוני, ואנו נעשה כל שביכולתנו להשיב את האבידה."