2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה ב-2017 (צילום: אלכס קולומויסקי)
מצעד הגאווה ב-2017 (צילום: אלכס קולומויסקי)
מצעד הגאווה ב-2017 (צילום: אלכס קולומויסקי)
רגע לפני ישיבת המועצה בה עתידה לאשר העירייה את תקציב הבית הפתוח לאחר שלא קיבל תמיכה בוועדת ההקצאות, תשעה רבנים שלחו מכתב לראש העירייה, משה ליאון ובקשים ממנו שלא יאשר את תקציב הבית הפתוח.
מבין תשעת הרבנים על המכתב חתומים שישה רבנים ירושלמים: הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, הרב אביגדול נבנצל, רב העיר העתיקה לשעבר, הרב משה אלישיב, הרב משה חיים שלנגר, משיח ישירת פורת יוסף, הרב ברוך וידר, ראש ישיבת הכותל והרב צבי ישראל טאו, ישיבת הר המור.
"הזדעזענו לשמוע שבשבוע הבא, יום חמישי 6.6, עומד להתקיים מצעד 'גאווה' [=תועבה] בעירנו. אנו בטוחים שאירוע זה המנוגד לתורתנו ולכל ערכי אנוש הטבעיים המקובלים לכלל ישרי הדעת, הינו למורת רוחך,בייחד עקב סלידת הרוב המכריע של בני העיר. אך אפשר שכבר מאוחר מדי לבטלו (השנה)", פתחו את מכתבם.
"אכן, ברצוננו למעט את הנזק, הננו להעיר שהשתתפות העירייה או באי כוחה ב"קישוט" העיר בדגליהם של קבוצה חריגה זו, מתפרשת בציבור כהסכמת העירייה לשיטותיהם, ועל כן יש להימנע מכך. כמו"מ נבקשך שלא לתקצב את "הבית הפתוח" מכספי הציבור, בישיבת מועצת העיר ביום חמישי זה.
"אנו מקווים שמע"כ ראש העיר יטיל את מלוא השפעתו להסיר חרפה זו מעיר קדשנו, וכפי שכבר ביקש זאת הרב הראשי של עירנו, עיר הקודש, הגאון הרב אריה שטרן שליט"א".
עוד חתומים על המכתב: הרב שלמה אבינר, ישיבת עטרת כהנים, הרב ישראל אביחי, ראש ישיבת בית א-ל, הרב מרדכי שיינברגר, ישיבת אור הגנוז.
2 צפייה בגלריה
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
צילום: לירן תמרי
כזכור, הרב הראשי לירושלים ביקש בתחילת מראש העירייה משה ליאון "לתת הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר". בעירייה הבהירו: "הדגלים יתלו בהתאם לפסיקת בית המשפט". בתגובה לכך יממה לאחר מכן, הגיעו פעילים לבניין הרבנות, תלו עליו את דגל הגאווה, ועל רחבת הכניסה כתבו "ואהבת לערך כמוך".
הפעולה המחתרתית הגיעה בתום יום לא פשוט שעבר על חברי הקהילה, בו עיריית ירושלים הפילה הצעה לתמיכה של חצי מיליון שקלים בבית הפתוח אותו עתידה לאשר הערב (ה') בישיבת המועצה.
תגובת העירייה: "עיריית ירושלים פועלת על-פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה, ובהסתמך על פסיקות בתי המשפט בעניין".