1 צפייה בגלריה
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
עם אישור התקציב המדובר נמסר מהעירייה כי "תקציב הנסיעות לשנת 2019 נקבע לאחר תכנון שלדי של הצרכים. התקציב לשנה זו תואם לזה של השנה שעברה. מובן שאין כוונה לנצלו עד תום וכל נסיעה נבחנת ייעודית".
מה הם מסתירים?
לפי תגובת העירייה, שנמסרה אז, התקציב החדש אושר לאחר תכנון ראשוני של הטיסות הצפויות עד סוף השנה. אך כעת מתברר כי בעירייה בוחרים להסתיר מהציבור את התוכנית המדוברת, שתעלה מאות אלפי שקלים למשלמי הארנונה. בשאילתה שהגישה השבוע חברת המועצה עינב בר־כהן ('התעוררות'), היא ביקשה את פירוט עלויות הנסיעות של ראש העירייה מתחילת הקדנציה, מי התלווה אליו ומי קיבל מימון מכספי העירייה. כמו כן היא ביקשה את התוכנית המלאה של הטיסות עד סוף שנת התקציב הנוכחית. בעירייה, כאמור, מסרבים לחשוף את הנתונים. "אחת לשנה תגיש מזכירות העירייה למועצה דוח מרוכז על נסיעות נבחרי הציבור לחו"ל, אשר יכלול התייחסות לפרטי הנסיעה ודוח על נסיעת הנבחר לחו"ל", נמסר מלשכת ליאון לשאלת חברת המועצה מהאופוזיציה. עוד נמסר: "המידע המבוקש יפורסם לציבור במסגרת דוחות ישיבות מועצת העירייה, בהתאם לנוהל נסיעות לחו"ל שאושר בישיבת המועצה שבה השתתפת".
בר־כהן: "כספי המיסים הם קודם כל של תושבי ירושלים ולא של ראש העירייה. הזוי שהעירייה עושה הכול כדי להסתיר את תקציב הטיסות של ראש העירייה, שטפח השנה בכמה מאות אלפי שקלים בלי סיבה. אדרוש לחשוף את התקציב".
לדברי חברת המועצה, "תחילה נאמר בוועדת הכספים שאין תוכנית טיסות והתקציב הוגדל כדי שלא יחסר בסוף השנה. אחר כך נאמר לתקשורת שיש תוכנית ועל בסיסה הוגדל התקציב, ולבסוף כשביקשתי לחשוף אותה נאמר לי על ידי העירייה שהיא תעשה זאת רק לאחר שתבזבז את הכסף. העירייה וכספיה הם לא הקופה הקטנה של ראש העירייה. אלה הכספים של כולנו ולא ניתן יד לזלזול בהם. אין כל הצדקה להוציא מאות אלפי שקלים על טיסות לחו"ל בעירייה שכל כך זקוקה למשאבים בנושאים חיוניים ומהותיים".