1 צפייה בגלריה
הדגל שנתלה על חלון לשכתו. צילום: מרים הלמר
הדגל שנתלה על חלון לשכתו. צילום: מרים הלמר
הדגל שנתלה על חלון לשכתו. צילום: מרים הלמר
פחות מיממה אחרי שחבר מועצת העיר, יוסי חביליו תלה את דגל הגאווה על חלון משרד לשכתו כאות הזדהות עם הקהילה הגאה, למיינט ירושלים נודע כי הלילה פקחים מטעמה של העירייה נכנסו למשרד והסירו את הדגל.
כזכור נושא הצבת דגלי הגאווה בעיר נמצאים בעין הסערה לאחר שבתחילת השבוע שיגר הרב הראשי לירושלים מכתב לראש העירייה בדרישה שזה יפעל על מנת למנוע תליית דגלי גאווה לקראת מצעד הגאווה שייערך ביום חמישי הבא.
מחברת מועצת העיר, עו״ד יוסי חביליו נמסר: "היום הגעתי ללשכה וראיתי שהדגל הוסר. אני חושב שהמסר של התמיכה בקהילה הגאה והתנגדות לכל רצון לפגוע בה עבר. אני אמשיך לפעול לטובת הקהילה הגאה ולטובת שוויון לכולם בכל המישורים, בישיבת המועצה מחר, במצעד בשבוע הבא ובכל דרך אחרת שתידרש".
ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח: "מצער שעיריית ירושלים מתחבאת מאחורי מה שמסתמן כשקר טיפשי ומיותר. ב-6.6 נצעד במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים באמירה ברורה - לא יפחידו אותנו, לא נתחבא ולא נפסיק לנופף בדגל הגאווה ולדרוש שיוון זכויות מלא לקהילה הגאה, הפסקת האלימות והאפלייה כלפינו וחברת מופת ישראל פלורליסטית, מכבדת ואוהבת. הבית הפתוח נערך כעת להמשך המאבק כנגד מי שמנסים להצר את צעדינו ולמנוע את קיומו של המצעד - לא ניכנע לקיצוניות!"
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פקחי העירייה לא הסירו את הדגל. הדגל ירד לבקשתו של חבר המועצה יוסי חביליו".