שבוע למצעד הגאווה - פעילי הימין הקיצוני מקבלים אזהרות: משטרת ירושלים מבצעת בימים האחרונים שיחות טלפון אישיות לפעילי ימין קיצוני בהן היא רומזת שמוטב וימנעו מפרובוקציות לקראת ובזמן המצעד - שצפוי להיערך ביום חמישי ה - 6 ביוני 2019. המארגנים מצפים לעשרות אלפי צועדים שיגדשו את הרחובות.
במענה לפניית מיינט, ציינו במשטרה כי ״משטרת ישראל כגוף אוכף חוק, אמונה על שלום הציבור וביטחונו. תפקידה של משטרה במדינה דמוקרטית הינו לאפשר לכל אדם להביע את דעותיו ולמחות על פי חוק ובתנאי שאותו אדם לא יפגע בזכות זו, זכות המוקנית גם לאלו שדעותיהם שונות. היערכות משטרת ישראל למצעד מתבססת כבכל אירוע הן על תמונת המודיעין והן על הערכות המצב, וכוללת בתוכה פעילות משטרתית גלויה וסמויה טרם המצעד ובמהלכו. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ולמנוע מימוש כוונותיהם של אלו המבקשים לפגוע בזכות זו ולהפר את הסדר הציבורי״.
מאז הרצחה של הנערה שירה בנקי ז״ל, במצעד הגאווה בשנת 2015, שינתה המשטרה את העירכותה למצעד ואת אופן אבטחתו. המסלול כולו חסום הרמטית, מאות שוטרים מוצבים על הגגות, והכניסה אליו מתאפשרת באמצעות צמיד זיהוי מיוחד. בימים האחרונים קיבלו תושבים שעובדים וגרים בסמוך למסלול המצעד, הגבלות תנועה בשעות מעבר הצועדים.
1 צפייה בגלריה
שירה בנקי ז"ל. צילום: פייסבוק
שירה בנקי ז"ל. צילום: פייסבוק
שירה בנקי ז"ל. צילום: פייסבוק
עו"ד איתמר בן גביר, המלווה משפטית את הפעילים שקיבלו שיחות מסוג זה, תוקף בחריפות את התנהלות המשטרה: "מדובר במדיניות חמורה ביותר של משטרת מחשבות שעושה כל שביכולתה כדי לשבש הפגנה המאושרת מידי שנה ע"י המשטרה עצמה תוך הפחדת אזרחים שומרי חוק״.