1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: יואב דודקביץ'
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: יואב דודקביץ'
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: יואב דודקביץ'
פרסום ראשון: בן 29 מירושלים התקשר אמש (ב') למוקד 100 של משטרת ירושלים ואיים כי יפגע בבנימין נתניהו "אם ביבי נתניהו מרכיב ממשלה אני פותח באש". בחקירה ציין הגבר כי הוא לא מתכוון לבצע את המעשה "מאחר שאין ברשותו חומר נפץ".
האלמוני, תושב ירושלים אותר בתום מאמץ מודיעיני של המשטרה ולאחר שהופעלו מספר אמצעים טכנולוגיים שסייעו לאתרו.
בדיון הארכת מעצרו הבוקר (ג') ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים לצורך השלמת החקירה, למרות שלמשטרה ידוע כי החשוד סובל מסכיזופרניה, ומחלות רקע נוספות.
השופט אורן סילברמן קבע בהחלטתו: "בפניי בקשה להארכת מעצרו של המשיב אשר חשוד באיומים. המשיב התקשר למוקד המשטרה ואמר כי אם ביבי נתניהו ירכיב ממשלה הוא יפתח עליו באש. למשיב רקע נפשי לא פשוט כפי שהוצג בפניי במסמכים רפואיים.
"על פי הדברים, נדמה כי למחלתו של המשיב תרומה משמעותית לביצוע העבירה. לא התרשמתי כי למשיב אמצעים או יכולת גם לממש את האיומים מה שמקטין את המסוכנות. מנגד, המבקשת רוצה לבצע את פעולה שהיא אכן בת שיבוש וביצועה נדרש בטרם שחרורו המשיב". מעצרו של החשוד הוארך במספר שעות עד לסיום פעולות חקירה נוספות.
בעקבות כישלון המו"מ הקואליציוני בין הסיעות השונות עם מפלגת הליכוד, קרא אמש (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו לליברמן לשקול שוב את צעדיו לקראת המועד האחרון להרכבת הממשלה. נתניהו הגיע לכנסת במיוחד לאחר שהפגישה בינו לבין ליברמן לא הניבה התקדמות במגעים הקואליציוניים, והטיל עליו את האחריות למשבר. בנתיים, הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה ראשונה.