1 צפייה בגלריה
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
נטע ברזילי. צילום: יובל חן
סערה שבוע לפני האירוע השנתי הגדול ביותר של אגודות הסטודנטים: האגודות של מכללות עזריאלי, אונו והפתוחה פרסמו הודעה חריפה שבה קראו לסטודנטים להחרים את יום הסטודנט הבא בגן סאקר.
"השנה לראשונה אנחנו לא שותפים ביום הסטודנט", נכתב בהודעה. "לאחר לחימה קשה מול אגודת הסטודנטים בעברית שכללה גם את ראש העירייה, אתם - הסטודנטים שלנו לא יפגעו, כאשר מחירי הכרטיסים עבורכם יישארו מוזלים. עם זאת, אנחנו קוראים לכם להחרים את יום הסטודנט הגרוע, הזול והרווחי ביותר אי פעם (לאגודה ב'עברית' כמובן) - לא לרכוש כרטיסים, ומי שרכש - נשמח שיחזיר אותו (כמובן שאנו מתנצלים על פרסום האירוע. זו היתה טעות בגלל שאגף התרבות בעיריית ירושלים נתנו לנו לחשוב שייתנו לנו להיות חלק).
"ניסינו וניסינו, אך בכל פעם שהגענו לידי חתימה על חוזה ובתיווך ראש העירייה - האגודה ב'עברית' עשתה אחורה פנה. לאורך כל הדרך האגודה בעברית מתנהלת כמו בעלת הבית של ירושלים ובצורה ברוטלית דוחקת את הסטודנטים של המכללות הצידה בחסות אגף התרבות בעיריית ירושלים".
בסיום הפנייה הם מבטיחים לסטודנטים במכללות: "בשנה הבאה המצב יהיה שונה לחלוטין ואת יום הסטודנט נפיק או שנהיה שותפים להפקה שמכבדת בצורה רבה יותר את הסטודנטים".
תגובת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית: "אירוע יום הסטודנט הינו אירוע משותף של אגודות הסטודנטים בעיר יחד עם עיריית ירושלים.
"השנה, שלא כמו בכל שנה, חלק מהאגודות סירבו לתרום את חלקן באירוע, אך במקביל דרשו להמשיך לקבל חלק פעיל בהפקה, בנוסף לסבסוד כרטיסים. האגודה בעברית יחד עם האגודות השותפות עשתה את כל המאמצים האפשריים על מנת לגשר על המקרה, אך ללא הואיל. "למרות כל זאת, אגודת הסטודנטים בעברית החליטה לקחת אחריות על הסטודנטים מאותן מכללות, וכן לאפשר מכירת כרטיסים מוזלים לכלל הסטודנטים והסטודנטיות בעיר".
תגובת העירייה: "אנו מצרים על כך שהנהגת הסטודנטים העירונית אינה מצליחה לאחד כוחות לטובת הסטודנטים והעיר. עיריית ירושלים תומכת באירועי יום הסטודנט בסכום משמעותי ומתוך הבנה שהאירוע הוא למען כלל ציבור הסטודנטים בעיר.
"ראש העיר, משה ליאון הנחה שלא יהיו הבדלים במחירי הכרטיסים בין הסטודנטים של המוסדות השונים והגדיר שקיפות מלאה במקורות ובעלויות. פורום היו'רים של הסטודנטים מוזמן להציע תוכניות עבודה משותפות לדרג המקצועי בעירייה לאורך השנה, מתוך הבנה ועבודה משותפת".