1 צפייה בגלריה
 ברקוביץ' וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
 ברקוביץ' וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
ברקוביץ' וליאון. צילום: יואב דודקביץ'
חברי סיעת 'התעוררות' במכתב ליועמ"ש: אם משה ליאון לא יסיר הנחייתו לדרג המקצועי שלא להיפגש עם חברי האופוזיציה - נפנה לבית המשפט.
במכתב ששוגר בשם שבעת חברי הסיעה בידי עו"ד ניצן שמואלי, ממשרד עו"ד יאיר גרין, צוין כי ההנחיה מצרה את דרכי חברי האופוזיציה וכופה עליהם לפעול אך ורק דרך מנכ"ל העירייה בניגוד לנהלים והיא "בלתי חוקית, מפלה בין חברי המועצה ובלתי סבירה בעליל".
בנוסף נכתב במכתב ליועץ המשפטי, עו"ד אלי מלכה, כי "באותו אופן שאיש לא יעלה על דעתו להגביל חברי כנסת מהאופוזיציה ולהורות שכל פנייה שלהם לגורמים המקצועיים בשירות הציבורי תיעשה דרך מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כך אין לקבל מצב שבו מוגבלת פעולתם של חברי אופוזיציה במועצת העירייה".
בישיבת המועצה האחרונה טענו חברי הסיעה במהלך הדיון כי הדרג המקצועי מסרב לפגוש אותם מאחר שהתקבלה הנחיה מלשכת ראש העירייה למנוע זאת מהם. ליאון הכחיש זאת, אך סירב לבקשת חברי האופוזיציה להצהיר לפרוטוקול שהוא אינו עומד מאחורי הנחיה כזאת.
"לא נשלים עם הפגיעה של ראש העירייה בתושבי ירושלים ובנציגיהם", מסרו השבוע בסיעת 'התעוררות'. "ההחלטה של משה ליאון למנוע פגישות של חברי הסיעה עם דרג מקצועי איננה חוקית ואף פוגעת ביסוד הדמוקרטי של הבחירות לרשויות המקומיות תוך התעלמות מרצונם של תושבי העיר שבחרו בשבעה נציגי 'התעוררות' בעירייה.
"חמור מכך - החלטה זו פוגעת פגיעה קשה ביכולת לקדם נושאים חשובים עבור התושבים בעצם ההנחיה השערורייתית לרכז את כל ההליך הבירוקרטי בידי גורם אחד - מנכ"ל העירייה. לכן אם ליאון לא יסיר את הנחייתו הבלתי חוקית והבלתי דמוקרטית בכוונתנו להיאבק בהחלטה בבית המשפט. 'התעוררות' תמשיך לפעול כתנועה הגדולה ביותר בעיר לטובת כלל התושבים בכל נושא ובכל פנייה ותבטיח שיכובד רצון הבוחר - אם מהקואליציה ואם מהאופוזיציה".
בעירייה בחרו שלא להגיב לכתבה.