1 צפייה בגלריה
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
משה ליאון. צילום: אלי מנדלבאום
מבוכה לראש העירייה: כשנה לאחר שהגיש תביעת לשון הרע נגד הפעיל החברתי יוסי סעידוב, ביקש משה ליאון מבית המשפט למחוק את הכתב התביעה נגדו. כזכור התביעה שהוגשה בסך מאה אלף שקלים לאחר שסעידוב פרסם פוסט וסרטון "בגנותו" במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות. "החודשים הרבים אשר חלפו ממועד הגשת כתב התביעה, ללא אינדיקציה ליריבות כלשהי בין הצדדים, מייתרת הצורך בהמשך בירור מחלוקת שאיינה עוד", כתב עורך דינו מור קריאף.
טרם הגשת תביעת הדיבה הגיש ליאון בקשה לצו עשה מבית משפט השלום בבירה, בדרישה שזה יורה לפעיל החברתי להסיר את הסרטון מהרשת. סעד זה שביקש ליאון, נדחה בטענה כי הסרת הפוסט "תהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי ובאינטרס הציבורי בתקופה זו של מערכת בחירות". בעניין זה פסקה השופט קרן מילר כי ליאון יישא בתשלום הוצאות משפט בסך 4,000 שקלים.
בכתב התביעה ציין ליאון כי "פרסום לשון הרע אשר יתואר בכתב תביעה זה, יצא תחת ידי הנתבע באמצעות פרסום פומבי, הודעה וסרטון חזותי שפרסם זה מכבר הנתבע בדף הפייסבוק שלו על מנת ליצור שיח שלילי במטרה להחשיק את דמותו של התובע, ככל הנראה על מנת ליצור 'הון פוליטי', תוך ניסיון עלוב להטיל דופי בעשייתי המפוארת של התובע".
כזכור הפעיל החברתי, יוסי סעידוב חשף בפוסט שפרסם כי נחקר באזהרה במשטרה "מסתבר שאת התלונה במשטרה הגיש מזכיר העיר, זאת יום אחרי שמשה ליאון הזעיק את המשטרה לעירייה כאשר חילקתי לחברי הוועדה למינהלים קהילתיים את המסמכים העירוניים שהוא הסתיר. בעיני זה חמור הרבה יותר שגם מזכיר העירייה עובד עבור מטרותיו הפוליטיות המפוקפקות של ליאון, מדיניות שפוגעת בתושבי וילדי הקטמונים".
במסגרת תביעת הדיבה נקבע כי הצדדים ינהלו הליך גישור חיצוני, מחוץ לכותלי בית המשפט, כאמור במהלך היום ביקש ליאון למשוך את כתב התביעה וביקש לפטור אותו מהוצאות משפט. "לרגל אירועי יום השנה לאיחוד העיר ירושלים, אירוע המסמל אחדות וסולידריות, עותר המבקש להשאיר המחלוקת מאחור, תחת חתירה לקידום אינטרס משותף לצדדים, טובת העיר ירושלים ותושביה ולהורות על מחיקת ההליך נושא כותרת זה".