1 צפייה בגלריה
הדגלנים הירושלמים. צילום: דובר צה"ל
הדגלנים הירושלמים. צילום: דובר צה"ל
הדגלנים הירושלמים. צילום: דובר צה"ל
מדי שנה בערב יום העצמאות מתקיים טקס המשואות בהר הרצל. במסגרתו, צועדים דגלנים מכל רחבי הצבא על רחבת המסדרים. השנה, הטקס יהיה אפילו יותר מרגש, כאשר שמונה מן הדגלנים בטקס יהיו תושבי העיר בה מתקיים הטקס - ירושלים. הדגלנים הירושלמים באים מכל קצוות שירות הביטחון:
סגן ל׳ היא קצינה בחיל המודיעין, סגן דניאל בן אהרון הוא קצין רפואה, סג״ם נדב אליאס משרת כקצין משאבי אנוש, סגן עדן וייס היא קצינת ת"ש, סגן מיכאל רבין, רב כבאי אדם אוחיון מייצג את מערך הכבאות, סג״ם רן דדון משרת בחיל החימוש וסמ״ר זוהר יונה במשטרה.
שמונת הדגלנים מהעיר, מספרים כי ההשתתפות בטקס מהווה כבוד גדול עבורם. במיוחד כדגלנים ירושלמים. ״בתור ילדים ראינו את הטקס בטלוויזיה והתפלאנו ממנו ומגודלו, גם בתור חיילים המשכנו להתפלא מגודלו. עכשיו כשניתנה לנו הזכות להשתתף בטקס, במיוחד כחלק מכוחות הביטחון של מדינת ישראל, זו תחושה מספקת ומרגשת״, ציינו.
הם מספרים כי על מנת להגיע לתוצר הסופי, נדרשת עבודה קשה, השקעה והרתמות. הדגלנים החלו להתאמן לקראת הטקס שלושה חודשים מראש על מנת שהטקס יהיה ברמה הגבוהה ביותר. "העבודה קשה והציפייה מאיתנו גבוהה, המפקדים של הטקס משקיעים מאוד בנו ובאיכות שלו". "בתור ירושלמים, חווית הטקס היא אחרת עבורנו", ציינו והוסיפו, "הטקס מתקרב. לאט לאט קמו טריבונות, קמה תפאורה והתחושה אחרת. תחילה היינו רק אנחנו על ההר ופתאום נהיה שונה".