1 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
לפי מה מחולק הכסף הציבורי למינהלים הקהילתיים? זו בדיוק התשובה שחברי מועצה, ביניהם אפילו מחזיק תיק המינהלים, מבקשים לדעת מהדרג המקצועי.
לאחר דחיות חוזרות ונשנות, ועדת מנהלים קהילתיים בעירייה התכנסה בשבוע שעבר לראשונה לדיון מאז נבחרה מועצת חדשה. במהלך הדיון, עלתה טענה כי מינהלים קהילתיים מקבלים תקציב בצורה לא פרופורציונאלית למספר התושבים, ללא הגדרה וקריטריונים והכל דרך הוועדה למסירת עבודות פטורות ממכרז. חבר המועצה עופר ברקוביץ', שלקח חלק בדיון, ביקש להבין לפי אלו קריטריונים מקבל כל מינהל תקציבים עירוניים. למרבה ההפתעה, מחזיק התיק, חבר המועצה אריה קינג הצטרף לבקשתו של ברקוביץ' ודרש מהדרג המקצועי לספק תשובות בהקדם האפשרי, אחרי שהודה כי הוא בעצמו אינו מודע כיצד מועברים כספים ולפי איזה קריטריונים.
ברקוביץ' לקח כדוגמה דיון שהתקיים לפני כחודשיים בוועדה למסירת עבודות פטורות ממכרז, שם הועברו תקציבים של מעל למיליון שקל עבור המינהל הקהילתי בשכונה החרדית רמת שלמה.
במהלך הדיון בוועדה נקבעו גם נציגי המינהלים, ואלו הם: חגית הכהן וולף (רמות), אופיר לנג (לב העיר), ישראל אייזיקס (בוכרים) ויחיאל שוסהיים (גבעת שאול). מי שנראה כי נעדרים ייצוג הם חלקים לא קטנים מדרום העיר.
"חלוקת התקציב למינהלים הקהילתיים מתבצעת באופן שרירותי. אני שואל את ראש העירייה ואנשיו מהי המדיניות שבה הם נוקטים בחלוקת התקציב למינהלים הקהילתיים, מהם הקריטריונים?", אומר השבוע ברקוביץ' ל'ידיעות ירושלים'. לדבריו, "אולי גחמות פוליטיות זה מה שמניע את התקצוב? הדוגמא הזו היא רק חלק מדוגמאות שונות, שמשקפות שרירותיות, חוסר ענייניות וחוסר שקיפות בספרא. יש עוד תקציבים שעוברים בועדות לא ועדות, ולא בדרך המלך ותוך דיון ציבורי נוקב".
תגובת העירייה לא הגיעה עד למועד פרסום הכתבה.