1 צפייה בגלריה
מנעול. אילוסטרציה: shutterstock
מנעול. אילוסטרציה: shutterstock
מנעול. אילוסטרציה: shutterstock
דירה להשכיר - הגירסה העבריינית: האם יכול להיות שהאדם שמולו אתם חתומים על חוזה הוא לא באמת בעל הבית? תביעה שהתנהלה לאחרונה בבית משפט השלום בעיר ממחישה כי סיטואציה כזאת לא בהכרח תלושה מהמציאות. על פי כתב התביעה שהגיש תושב חוץ, ב־2006 הוא רכש דירה בעין כרם. כעבור כמה שנים, בשנת 2012, הוא נאלץ לשהות בחו"ל עקב עניינים אישיים והאציל את הסמכויות לאנשים מטעמו. כשחזר ארצה ב־2017 גילה הפתעה: המנעולים בדירה הוחלפו ומתגוררים בה דיירים.
לאחר שערך בירור קצר הבין כי תושב העיר פלש לדירה ובמשך כשנתיים החל להשכיר אותה, כשהוא מציג את עצמו כבעל הנכס לכל דבר ועניין. הוא חתם עם שוכרים שונים על חוזי שכירות, שבגינם הרוויח, על פי התביעה, עשרות אלפי שקלים בשנה.
הנתבע מצידו טען שהפך את ה'חירבה' (כך במקור בכתב ההגנה) לדירה שראויה למגורים וערך בה שיפוצים. כמו כן טען הנתבע כי התובע כלל אינו רשום בטאבו כבעל הנכס ועל כן הוא אינו מחויב לשלם לו פיצויים.
בסופו של דבר פסק בית המשפט כי על הנתבע לשלם סכום של כ־80 אלף שקל לתובע, בהתחשב בטענות השונות על מצב הנכס ועל התקופה הארוכה שהדירה הושכרה לשוכרים שונים.
עו"ד אופיר שיאון, ממשרד עורכי דין ירון רבינוביץ, המייצג את התובע: "מדובר במקרה חמור של פלישה לדירת תושב חוץ אשר שוהה בחו"ל מזה מספר שנים. בית המשפט פסק לטובתו של מרשי וקבע כי הפולש יפנה את הדירה לאלתר ויפצה את הבעלים בעשרות אלפי שקלים על עשיית עושר ולא במשפט".