1 צפייה בגלריה
צילומים: לירן תמרי| באדיבות הישוב תקוע
צילומים: לירן תמרי| באדיבות הישוב תקוע
צילומים: לירן תמרי| באדיבות הישוב תקוע
פרטים חדשים על חקירת רצח אורי אנסבכר ז"ל בעין יעל: מאז נמצאה גופתה ביער פעלו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במגוון אמצעים ושיטות לאיתור הרוצח.
ביממה האחרונה, הוביל שב"כ פעילות מודיעינית ומבצעית, ובשת"פ עם משטרת ישראל/הימ"מ, נעצר ערפאת ארפאעיה (29), פלסטיני, תושב חברון.
מחקירתו בשב"כ עולה כי בבוקר יום חמישי האחרון, יצא ערפאת מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי ז"ל, תקף ורצח אותה.
במערכת הביטחון בודקים עדיין את כלל הכיוונים כשהמניע המוביל הוא לאומני ועדיין לא מזהים ברצח את כלל הסממנים המוכרים מפיגועים מובהקים דומים, שאירעו בעבר.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו בחשבון".
על פי הדיווחים, אנסבכר ז״ל יצאה ביום חמישי נסערת ממקום עבודתה וביקשה ״להתבודד״. היא הוכרזה נעדרת בשעה 11:00 בבוקר, וסמוך לשעה 19:00 נמצאה גופתה. ביום (שישי) היא הובאה למנוחות בליווי מאות ממכריה. "לימדת אותי להיות מאושרת ולצמוח מתוך הקושי, ואיך לעזור לאחרים לצמוח", ספדה לה תמה אחותה בדמעות,"רציתי לעשות הרבה דברים יחד לטייל. זה כבר לא יקרה. מבטיחה לך אורי שאני אנסה לחיות בשבילך". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לרצח המזעזע ואמר כי "נמצא את האחראים לו ונמצה עמם את הדין".