הניסוי המדעי נגמר בשחיטה מול עיניהם הנדהמות של התלמידים: כשתלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי לבנים בצור באהר ראו בשבוע שעבר את המורים מגיעים לכיתה עם ארנבות בכלוב, הם חשבו שמדובר בשעה של ליטופים ומשחקים עם החיות החמודות. אלא שאז קיבל השיעור תפנית מפתיעה, כשהמורים הוציאו את הארנבות מהכלוב ושחטו אותן לעיני התלמידים בעזרת סכין יפנית חדה לצורך נתיחה במסגרת שיעור מדעים.
2 צפייה בגלריה
הארנבת לאחר השחיטה. צילום: פרטי
הארנבת לאחר השחיטה. צילום: פרטי
הארנבת לאחר השחיטה. צילום: פרטי
כבר תקופה ארוכה שהרוחות בבית הספר היסודי בצור באהר סוערות. הסיבה: טענות קשות של ההורים נגד ההנהלה וקריאות להשבית את הלימודים אם המנהלת לא תעזוב את תפקידה.
אלא שלמחזה השחיטה שאירע בשבוע שעבר אפילו ההורים לא היו מוכנים. לטענתם, הדבר גרם לזעזוע וטראומה בקרב הילדים. "כשמביאים חיות לניתוח בכיתה צריך להביא אותן כשהן כבר מתות", אומר דובר ועד ההורים, נאיל דבש. "המורים שחטו את החיות לעיני התלמידים ובגיל כל כך קטן זה יוצר טראומה".
אולם זה לא הדבר היחיד שהניסוי גרם לו. לטענת דבש, ביום שאחרי החלו הילדים לחקות את אקט השחיטה, תפסו סכינים חדות והחלו לשחק בהן באופן מסוכן. "אם כבר החליטו לשחוט את החיות לעיני התלמידים, למה לעשות את זה בסכין יפנית רגילה ולא בכלי מיוחד שמיועד לשחיטה?" המשיך דבש. "הדבר רק דירבן את הילדים לחקות את המורים, לתפוס סכינים יפניות ולשחק בהן בחצר".
2 צפייה בגלריה
הארנבת לפני השחיטה. צילום: פרטי
הארנבת לפני השחיטה. צילום: פרטי
הארנבת לפני השחיטה. צילום: פרטי
פרשת השחיטה היא הקש ששבר את גב ההורים בבית הספר, שנמצא בבעלות מלאה של העירייה. בתחילת השבוע שעבר הם כבר השביתו את הלימודים ליום אחד, כשבתגובה הביאה המנהלת מתנפחים לילדים. כשהבינה שהם צולמו בידי אחד המורים והוא שלח את התמונות להורים, הזמינה המנהלת מספר ילדים לחדרה ותשאלה אותם. "כל קבוצת הווטסאפ של ההורים סערה", אומר דבש. "הם בכיתה ד'. מה הם אשמים שאחד המורים צילם אותם ושלח להורים?"
דבש טוען שבעקבות הסכסוך עם המנהלת היא אוסרת על הורים מהוועד להיכנס לבית הספר והם נאלצים לחכות דקות ארוכות כדי לקבל אישור.
"אני עומד הרבה זמן בחוץ כדי לאסוף את הבן שלי", הוא אומר. "אסור לה לעצור אותי מלהיכנס כי זאת זכותי, ואילו היא גורמת לנו לחכות מחוץ לשער סתם", אומר דבש
מהעירייה נמסר בתגובה: "למינהל החינוך התקבלו מספר פניות בנוגע לבית הספר היסודי לבנים בצור באהר. כפי שאנו פועלים תמיד, דלתנו פתוחה לפניות הציבור ואנו מתחייבים לברר את העובדות לעומקן טרם נבחן את דרכי הפעולה.
"אנו מתחייבים להמשיך ולפעול כתף לצד כתף עם הנהלת בית הספר וקהילת הורי בית הספר על מנת לאפשר לתלמידים שגרת לימודים שלווה ובטוחה".