בשל מזג האוויר הסוער הצפוי וההיתכנות לשלג בהרי המרכז מחר (ד'), ברכבת ישראל הוחלט להאריך את שעות הפעילות עד השעה חצות, במקום עד השעה 19:30 בימים כתיקונם.
תדירות הרכבות בשעות התגבור תהיה זהה לשעות הפעילות הרגילות, ואלה יופעלו במתכונת של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בנוסף, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות מצפון הארץ ותל אביב אל תחנת נתב"ג, ובכיוון ההפוך, על מנת לאפשר ביצוע החלפות בתדירות גבוהה יותר ועם זמן המתנה קצר עבור הרכבות לירושלים.
הרכבת מבית שמש לירושלים תחנת מלחה תעבוד כסדרה, בתדירות של רכבת אחת בשעתיים, עד השעה 19:50.
רכבת ישראל נקטה מבעוד מועד את הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח תנועת רכבות תקינה ובטוחה גם בתנאי מזג אוויר סוער, בשני הקווים לירושלים, לצורך מתן שירות ללקוחותינו. בין הפעולות שנעשו :פתיחת 'חדר סערה' בתחנת ירושלים-נבון; גיזום של עצים בתוואי המסילה למניעת קריסתם על מסילת הרכבת; התקנת גופי חימום על מפלגי המסילות למניעת התקרחות; ניקוי ופינוי תעלות ניקוז – בסביבת תחנות ומתחמים; שיקום של דרכי שירות לאורך המסילות; בדיקה והכנה של משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות; שתילת צמחייה במדרונות תלולים למניעת מפולות בוץ; הכנת ציוד מכני הנדסי לתנאי חורף ועוד.
במהלך השבוע, הגבירה רכבת ישראל את סיורי צוותי המסילה על מנת לוודא כי רשת המסילות תקינה, וכן תוגברו צוותי התחנות והרכבות על מנת לסייע לנוסעים.
במסגרת היערכות ייעודית לתחנות ירושלים מלחה ובית שמש, למזג אוויר סוער, שיתכן שבגינו יהיו רכבות הנוסעים ציר נסיעה יחיד בין אזור המרכז וירושלים, בוצעו הפעולות הבאות: הוכנו פטריות ותנורי חימום; הוכן מלאי מלח להמסת שלג ואחסון מנה ראשונה בתחנות ירושלים נבון וירושלים מלחה; הוצבו כלי עבודה נדרשים לפינוי שלג; הוכנו חליפות סערה וחרמוניות לצוותים, וכן ערכות תאורה ופנסים.