1 צפייה בגלריה
סניף מקדונלד'ס  ברחוב שמאי בעבר. צילום: אלכס קולומויסקי
סניף מקדונלד'ס  ברחוב שמאי בעבר. צילום: אלכס קולומויסקי
סניף מקדונלד'ס ברחוב שמאי בעבר. צילום: אלכס קולומויסקי
אחד מהסמלים החילוניים של ירושלים בשנות ה- 90 קם לתחייה: רשת מקדונלד'ס חוזרת לפתוח סניף במרכז העיר שיפעל בשבת, כשהמיקום הוא לא פחות מאשר אותו מיקום בדיוק ברחוב שמאי, שבו פעלה עד לפני מספר שנים. כמו כן לא צפוי שינוי בפעילות של הסניף הכשר של הרשת שפועל במדרחוב בן יהודה, אם כי לא ברור מה תהיה תגובת הרבנים על כך שסניף לא כשר פועל במרחק של כמאה מטר ממנו.
נשאר ריק
המקום החדש־ישן היה ריק בכל התקופה מאז סגירת הסניף הוותיק. אף שהמתחם הוצע להשכרה שום עסק לא נכנס למקום לאחר הסגירה המפורסמת של מקדונלד'ס. עם זאת, במתכונת המקורית היו לסניף שתי קומות, וכיום הקומה השנייה מושכרת למלון 'הוסטל סינמה'. העסק התיירותי מפעיל בשטח בר שהכניסה אליו היא מתוך המלון.
פתיחת מקדונלד'ס לא כשר חדש נוגדת בהחלט את המגמה הקיימת בעיר, שבמסגרתה אפילו מסעדות ובתי קפה שהיו לא כשרים במשך שנים רבות הוציאו בהדרגה תעודת כשרות של הרבנות ונסגרו בשבתות.
רק בשבוע שעבר התבשרנו כי בלחץ בעלי הנכס החליף בר הז'בוטינסקי במרכז העיר שוכרים ונאלץ להפוך למקום כשר שאינו פועל בסופי השבוע. היה זה לאחר שהסתיים מועד השכירות ושני השותפים בבר המפורסם ביקשו להמשיך להפעילו בשבת, אלא שבעלת המקום התנגדה לכך והשוכרים המקוריים עזבו אותו, בתקווה לפתוח עסק אחר שיוכל לפעול בכל ימות השבוע.
בסך הכול למקדונלד'ס יש כיום כ־185 סניפים בפריסה ארצית, כשמתוכם 50 סניפים כשרים וסגורים בסופי שבוע.