2 צפייה בגלריה
דניאל נחמני. צילום: ליהי שי שקלרניק
דניאל נחמני. צילום: ליהי שי שקלרניק
דניאל נחמני. צילום: ליהי שי שקלרניק
הפרשה שהסעירה את המדינה כולה לפני יותר מ-20 שנה הוכרעה: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ה') את דניאל נחמני שהואשם ברצח הנערה נועה אייל ז"ל, אך זוכה מעבירת האינוס מחמת הספק.
"הרשעתו של נחמני מהווה ציון דרך במאבק העיקש של רשויות האכיפה אשר לא הרפו עד אשר איתרו את הנאשם והביאו להעמדתו לדין", נמסר מעו״ד דני ויטמן ועו״ד ענת גרינבאום מפרקליטות מחוז ירושלים, "נחמני הורשע בכך שנטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה. אנו מחזקים ידי בני משפחתה של נועה אייל ז״ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער, ומקווים שהרשעתו של הנאשם וחשיפת האמת תביא למזור כלשהו, נחמה פורתא, לבני משפחתה של נועה אייל ז"ל".
עוה"ד עופר אשכנזי ומיכל רובינשטיין שמייצגים את נחמני מטעם הסניגוריה הציבורית: "אנו נלמד את החלטת בית המשפט. יש לציין שנחמני ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע".
בני משפחת אייל לא נכחו בדיון, אבל בתגובה להכרעה נמסר מטעמם: "לרוע שלקח את חייה של נועה אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. כך סגר היום את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, כביכול, שב על כנו, כראוי לחברה מתוקנת. לנו, המשפחה של נועה, לא תהיה בכך שום הקלה וגם לא נחמה".
על פי כתב האישום, נחמני מואשם כי לפני 21 שנים (בשנת 98׳) רצח ואנס את הנערה נועה אייל ז"ל שהייתה בת 16 ביער רמות בירושלים.
ב־17 בפברואר 1998 סערה ירושלים, והמדינה כולה, סביב פרשת הרצח של נועה אייל בת ה־17, שגופתה נמצאה כשעליה סימני אלימות קשים. בנתיחה שנערכה לגופתה נלקחו דגימות דנ"א של הרוצח. במשך שנים רבות התיק נותר פתוח והמשטרה לא הצליחה למצוא פרופיל מתאים של הנאשם. ב־2014 נרשמה פריצת דרך בפרשה. המשטרה עצרה את דניאל נחמני חשמלאי רכב בן 38, ומאוחר יותר הוגש נגדו כתב אישום. המעצר התבצע לאחר חיפוש במאגרים במטרה לאתר אנשים שיכולים להיות קרובי משפחה של הרוצח. אז התגלה כי אביו של הנאשם הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר להיות קרוב משפחתו של הרוצח.
2 צפייה בגלריה
נועה אייל ז"ל
נועה אייל ז"ל
נועה אייל ז"ל
בעקבות זאת התבצע מעקב סמוי אחר הבן דניאל, עד שנלקחה ממנו דגימת רוק וכך התברר כי הדנ"א שלו מתאים, לטענת הפרקליטות, לפרופיל הרוצח. בעקבות זאת הגישה פרקליטות המחוז, 16.5 שנים לאחר הרצח האכזרי, כתב אישום נגד נחמני, שמתבסס בחלקו העיקרי על אותה ראיית דנ"א.
כשלוש שנים וחצי אחרי שהוגש כתב האישום הגיע לפני כשלושה חודשים שלב הסיכומים של התביעה וההגנה, לפני הרכב שופטי בית המשפט המחוזי יורם נועם, משה ברעם ורבקה פלדמן.
סנגוריו של דניאל נחמני, עו"ד עופר אשכנזי ומיכל רובינשטיין מהסנגוריה הציבורית, הציגו בבית המשפט את סיכומיהם, שהתמקדו בהתנהלות הלקויה, לדבריהם, של המכון לרפואה משפטית, ובמאגר הדנ"א, הלא חוקי לגרסתם, שבו המשטרה עשתה שימוש. הם דרשו לפסול את ראיית הדנ"א שעליה נשען כל התיק מאחר שלטענתם היא הושגה מחוץ לחוק.
סיכומיה של התביעה הוצגו על ידי עו"ד דני ויטמן מפרקליטות מחוז ירושלים, שטען כי הדנ"א הוא ראיית המפתח שאינה ניתנת לערעור.
בהכנת הכתבה השתתפה ליהי שי שקלרניק, לירן תמרי ואדווה חולי