1 צפייה בגלריה
הפעילים של התעוררות. צילום: יואב דודקביץ'
הפעילים של התעוררות. צילום: יואב דודקביץ'
הפעילים של התעוררות. צילום: יואב דודקביץ'
לאור הקפאת כספי מימון הבחירות, בסיעת התעוררות טוענים כי בסיעת מרצ פנו לבית המשפט לפני בדיקת חלופות אחרות, ומכנים את העתירה "רשלנית".
״מעיון בעתירה שהגישה סיעת מרצ לבית המשפט עולה שבמרצ לא עשו את המאמצים המינימליים הנדרשים לפני שהגישו ערעור על תוצאות הבחירות", אומרים בהתעוררות. לדברי הסיעה, "צילומי הפרוטוקולים שהגישה סיעת מרצ לבית המשפט סותרים את הטענות שהציגה הסיעה במכתב הערעור, ומעידים על כך שהסיעה ובאי כוחה לא קראו כלל את הפרוטוקולים שהם עצמם הגישו לבית המשפט".
"כך למשל", מוסיפים שם, "בערעור על אחת הקלפיות, טוענים במרצ כי להתעוררות נרשמו 222 קולות למרות שבדף הספירה מופיעים רק 103 - אך בדף שמרצ עצמם הגישו לבית המשפט ניתן לראות בבירור את כלל הקולות שנרשמו בפרוטוקול באופן תקין".
"אין הסבר אחר לעתירה רשלנית כזו מלבד חוסר כבוד לזמנו של בית המשפט ולרווחתם ספקים ירושלמים וירושלמיות רבים ששכרם מעוכב בגלל ערעור התוצאות של מרצ. לכולם ברור שלערעור כזה אין היתכנות מכל סוג שהוא - אחרי מעבר על שליש מהקלפיות, מרצ הצליחו למצוא טעויות ספירה בודדות שלא יכולות להשפיע על תוצאות הבחירות. אנחנו קוראים למרצ לעשות את המעשה האחראי ולמשוך את העתירה ולאפשר תשלום בשנת המס הנוכחית לכלל הספקים״, נמסר מהתעוררות.
יו"ר סיעת מרצ, חברת המועצה ד"ר לורה ורטון: "לצערי חברי התעוררות לא הבינו את החומר. יש שני דפי ספירה לכל קלפי שאמורים להיות זהים, אך במקרה זה חיברו את המספרים במקום לוודא שהם זהים. זאת דוגמה אחת בלבד מרשימה של טעויות שעשויות לשנות את התוצאות, שהיו צמודות. תגובת התעוררות חושפת את רמת ההבנה שאולי תסביר לנו טעויות נוספות. יתרה מזאת, בהתעוררות לא הבינו את משמעות העתירה, שכללה בקשה לגישה לחומר, דבר שביקשנו על פי דין במשך זמן רב. אנחנו מברכים על הפנייה לבית המשפט לדרוש זירוז ההליכים, גם על ידי משרד הפנים וגם בהליך המשפטי. צר לנו שבמקום להבין שאנחנו באותו צד בעניין זה ושעלינו לאחד כוחות מול משרד הפנים ולמען העובדים, התעוררות מתחילה לזרוק בוץ בלי הבחנה או הבנה".