1 צפייה בגלריה
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
פטור מנוכחות ואפשרות דיון במרחב הווירטואלי: בתחילת השנה הנוכחית פתח יובל נבו את חטיבת הביניים הממלכתית היחידה הפועלת בשכונת רמות. נבו, איש צבא וותיק, מנסה להנהיג שיטות לימודים שונות בחטיבה הצומחת, אותן הוא מייבא מניסיונו הצבאי.
המוטו של נבו: תכנית לימודים אישית לכל ילד. כחלק מהתכנית המרעננת, פתח נבו קבוצת וואטסאפ למדעים, שם מתפתחים דיונים באופן קבוע. "במרחב הווירטואלי הם הרגישו מספיק בנוח להעיז ולשאול", אמר נבו. "מידי פעם עניתי, מידי פעם הגבתי, אבל בעיקר נהניתי לקרוא".
כחלק מהתפיסה החדשה שמנסה להנהיג נבו, הוא נותן לתלמידים פטורים משיעורים בכיתה על מנת שילמדו באופן עצמאי. בנוסף, הוא מכשיר מורים למספר מקצועות במקביל כך שהתלמידים יעבדו מול מספר מצומצם של מחנכים שמכירים אותם ויכולים להתאים את תכנית הלימודים על פי ההיכרות המוקדמת ממקצועות אחרים.
בבניית התוכנית האישית מעורב כלל הצוות החינוכי, כפי שמפרט נבו: "תלמיד שמתעניין בהיסטוריה יתחיל להיפגש עם סטודנט להיסטוריה שילווה אותו בביצוע עבודת חקר. תלמיד אחד ביקש ללמוד גרמנית, וארגנו עבורו מורה שהתחילה ללמד אותו וקבוצת תלמידים נוספים. מתנדב מהקהילה ילמד ספרדית קבוצת תלמידים אחרת".
לפני כשנה פורסם ספרו של נבו, "אחד על אחד", שעוסק בתהליכים הפרטניים שבין מורה ותלמידיו, מפקד וחייליו. "בשנים האחרונות לימדתי תלמידים בגילאי חטיבת הביניים", סיכם, "ונוכחתי שאני מצליח ליצור קשר עם התלמידים והתלמידות שלי למרות, ולא בזכות המסגרת הבית ספרית. יש משהו במבנה חטיבת הביניים הקיים שמקשה להגיע לקשרים עמוקים עם התלמידים".