1 צפייה בגלריה
אביחי אברהם. צילום: שלומי כהן
אביחי אברהם. צילום: שלומי כהן
אביחי אברהם. צילום: שלומי כהן
מאבק עובדי העירייה ביו"ר הארגון שלהם עלה השבוע מדרגה. על הפרק: טענות למכתב שכתב לכאורה היו"ר אביחי אברהם ובו הוא מפאר את עצמו וזעם על ביטול מלגה לטובת מנוי לחדר כושר.
בשבוע שעבר פורסם במיינט ירושלים ו"ידיעות ירושלים" על המרד בארגון העובדים בעירייה בטענה נגד התנהלותו של אברהם. אלא שהשבוע נראה כי הרוחות רחוקות מלדעוך. הפעם מדובר בכעס העובדים על היו"ר בטענה כי הוא פעל לביטול מלגות שסייעו ללא מעט עובדים. מדובר במלגות שמחולקות בתחילת שנת הלימודים, כשעל ילד ראשון העניקה העירייה 288 שקלים לכל עובד ועל כל ילד נוסף 371 שקלים.
במכתב פנימי שנכתב ב־30 ביולי, עליו חתם בין היתר אברהם, נכתב כי המלגה מבוטלת והעירייה מסיטה את התקציב לטובת מנויים לחדרי כושר וחוגי ספורט. לטענת העובדים, על פי חוקת ארגון העובדים על אברהם היה להעביר החלטה שכזאת במועצת הארגון. בימים האחרונים נשלח מכתב ליו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, בבקשה לפעול בדחיפות להשבת הכספים לעובדים. "יו"ר ארגון העובדים קיבל את ההחלטה על דעת עצמו ללא דיון מקדים", כתב מאיר דהאן, נציג מנח"י במועצת ארגון העובדים.
הטענות כלפיי אברהם לא מסתיימות כאן. בימים האחרונים נשלח מכתב לבונפיל, עליו חתומים כביכול חברי וחברות מועצת ארגון העובדים, בו הוא נקרא לסיים את הנתק עם אברהם. "מאז בחירתו של אברהם הגיע ארגון העובדים להישגים חסרי תקדים", נכתב. "הוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם חברי הוועד וההסתדרות, פעילותו היא מרכזית ומשמעותית ביותר".
אלא שהטענה היא שאת המכתב יזם אברהם בעצמו, ששלח את אנשיו להחתים את חברות וחברי מועצת ארגון העובדים. אחת מחברות הוועד שחתמה על המכתב כתבה לחבריה לאחר מכן כי הופעלו עליה לחצים לקחת בו חלק. "אביחי הביא את המכתב למסעדה שאחתום, אני מתנצלת אני לא יודעת לעמוד במצבי לחץ. הוא דחק אותי לפינה והצליח", כתבה לחבריה במועצת הארגון שהתנגדו לחתום. ועוד בטענות העובדים: לטענתם אברהם מופיע כל יום במשרדו לא לפני השעה אחת עשרה בבוקר.
"באופן אישי עצוב לי שאנחנו צריכים לקיים את המחאה הזאת", אומר טל גיורא, נציג מנהל התפעול במועצת ארגון העובדים, "זאת במקום שננהל מאבקים משותפים עם יו"ר הארגון".
ראש העירייה משה ליאון, מתכוון להיכנס לעובי הקורה כבר בימים הקרובים, על מנת להשיב את השקט לארגון העובדים.
אברהם בתגובה: "הנהלת העירייה נאותה להיעתר לבקשתי וגובה ההשתתפותה במלגות לימודים לילדיי העובדים, עלה משמעותית ביחס לשנים עברו. לעניין המכתב 'המחזק את ידי' לכאורה, הרי שמהידוע לי, לא הועבר או הופץ כל מכתב ברוח הדברים.
בנוגע לשעות עבודתו מציין אברהם: "כעובד עירייה בעל ותק של כ־30 שנה, פעלתי ואפעל בהתאם לנדרש ואף מעבר לכך. במידה ואדרש העביר דין וחשבון מפורט בנושא".