1 צפייה בגלריה
ליאון אחרי פרסום התוצאות. צילום: אלכס קולומויסקי
ליאון אחרי פרסום התוצאות. צילום: אלכס קולומויסקי
ליאון אחרי פרסום התוצאות. צילום: אלכס קולומויסקי
הזמן לקבל החלטות. למשה ליאון נותר עוד פחות משבוע בדיוק עד שיצטרך להציג את הקואליציה שלו. ביום חמישי הקרוב תתקיים ישיבת מליאת מועצת העירייה הראשונה, שם יצטרך ראש העירייה הנבחר להציג את מינויו ולעלות אותם להצבעה.
לפחות בגזרה החרדית מסתמנת רגיעה בקרב על התיק הנחשק ביותר על ידי דגל התורה וש"ס. הפשרה בין המפלגות, שנחשפה כאן לראשונה, תצא לדרך ככל הנראה באופן רשמי כבר בתחילת השבוע - עשרים המחלקות של תיק החינוך החרדי יפוצלו בין דגל התורה וש"ס, כשסיעה אחת תקבל את החלק של הרשאות הבנייה, וחברתה תזכה בניהול השוטף של מערכת החינוך החרדית. כל אחד מחלקי התיק המפוצל יהפוך לתיק נפרד.
עוד בגזרה החרדים: לפחות בשלב הזה נראה כי ליאון החליט לייבש את אגודת ישראל. בין הצדדים שורר נתק מוחלט ובסיעה החסידית זועמים. "לא נסכים להיות גלגל רזרבי, אנחנו יודעים להיות אופוזיציה לוחמנית", אומרים שם.
מרתון השיחות נמשך. ביום רביעי בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת בין ליאון לעופר ברקוביץ'. בפעם הקודמת שני הצדדים הכריזו על פיצוץ בשיחות, הפעם יש גרסאות סותרות. בסביבתו של ראש העירייה בישרו על סיכומים ראשוניים שיובילו להסכם כבר בימים הקרובים. מנגד, בכירים בסיעה הפלורליסטית הכחישו וטענו כי "לא גילינו נכונות אצל ליאון".
המפץ הפוליטי של השמאל הירושלמי? יוסי חביליו רואה בימים אלה שהקואליציה של ליאון מתגבשת להיות חרדית וימנית. הוא מאמין שבוחריו בחרו בו כדי להשפיע על החלטות ראש העירייה ולהבדיל מפעילי 'התעוררות', הוא מבין היטב שמעמדת האופוזיציה אין לחברי המועצה שום השפעה. החזון שלו הוא לשמור על ליאון מתוך הקואליציה.
גם ליאון מבין את חשיבותו של חביליו בקואליציה. הוא יודע שבאופוזיציה היועץ המשפטי לשעבר יכול להרעיש יותר מכל חברי 'התעוררות' גם יחד. הוא גם מבין שהוא צריך מישהו שיילחם בעבורו בהתנהלות החרדית ובגדודי העסקנים שמקיפים אותו. חביליו עשוי להיות האיש של ליאון למשימות מיוחדות.
המטרה של חביליו היא להוביל את גוש השמאל המצומצם שכולל את סיעתו ואת מרצ. הוא שואף לחבר לשם גם את פלר חסן־ נחום וליצור כוח פוליטי משמעותי. במצב כזה, אין סיבה שליאון לא יעניק להם סגנות מלאה. חצי סגנות ראשונה בעבור חביליו וחצי סגנות לורטון.
הקרב בין חובשי הכיפות. כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר, אריה קינג זועם על החלטת ליאון לשים את יריבתו חגית משה כסגנית ראש העירייה במחצית הראשונה של הקדנציה. השבוע, כשליאון הדליק נר ראשון של חנוכה בכותל הקטן, ניגש אליו דב קלמנוביץ', חבר רשימתו של קינג, והתרעם על כך שמשה תשמש כסגניתו במחצית הראשונה. "התחייבת לנו", אמר לו. "מעולם לא התחייבתי שאריה יהיה הסגן במחצית הראשונה", ענה לו ליאון. "אף פעם לא נתתי התחייבות כזאת".
מה שבטוח הוא שעד הרגע האחרון צפוי לליאון כאב ראש לא פשוט בגזרה הזו.