1 צפייה בגלריה
מעודדות במשחק של הפועל ירושלים. בקרוב רק גברים. צילום: יוסי רוט
מעודדות במשחק של הפועל ירושלים. בקרוב רק גברים. צילום: יוסי רוט
מעודדות במשחק של הפועל ירושלים. בקרוב רק גברים. צילום: יוסי רוט
מחאה, הדתה או גיוון אומנותי? אוהדי הפועל ירושלים יצטרכו להתרגל למחזה חדש ולא שגרתי במשחקי הבית של הקבוצה – זאת לאחר שלהקת המעודדות הוחלפה במעודדים בנים.
הנהלת הפועל החליטה לאחרונה להחליף את להקת המעודדות המסורתית ברקדנים בנים, שתהיה הראשונה מסוגה בליגת העל בכדורסל. מדובר בהחלטה שניתנה ברגע האחרון וזאת לאחר שמספר מעודדות שכבר התקבלו ללהקה התבשרו כי ישנה "הוראה מלמעלה" ותפקידן בלהקה התבטל.
בהפועל טענו השבוע שמדובר במהלך אומנותי שנועד לגוון את נושא העידוד. אלא שגורמים שונים אמרו השבוע כי ייתכן ומדובר בצעד מחאתי נגד מה שזכה לכינוי 'החפצת נשים' בהופעת להקות המעודדות במהלך משחקי כדורסל. אחרים אפילו רמזו כי ייתכן שמדובר בניסיון להתחשב בקהל של הפועל ירושלים, שחלקו הלא מבוטל מגיע מרקע דתי.
אין זו הפעם הראשונה בה מנסים בהפועל להחליף את להקת המעודדות. ב־2008 התנגדו אוהדיה הדתיים של הקבוצה להופעת המעודדות, שעלתה עם גופיות ומכנסונים קצרים. בתחילת עונת 2008/9 הפועל לא העלתה להקת מעודדות במשחק הליגה הראשון ונקנסה בעקבות כך ב־6,000 שקל ממנהלת הליגה.
במשחק שלאחר מכן היא כבר עלתה עם קבוצת מעודדים לבושים בבגדי צה"ל, כחלק מקמפיין לג'ל רחצה של המותג AXE. אלא שגם יוזמה זו לא זכתה להמשכיות בגלל חוסר תיאום עם צה”ל. בהמשך ניסתה הפועל להיות יצירתית והעלתה “להקת ברייקדאנס” המורכבת מגברים בלבד. המנהלת סירבה למהלך וסידרה להקת מועדדות במימונה. ממנהלת הליגה נמסר אז: “נשמח לשלב בין מעודדים ומעודדות. קבוצה שתרצה עזרה בהקמת להקה מוזמנת לפנות אלינו”. השבוע הם מסרו כי הם מודעים למהלך ומאשרים אותו.