1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
תחנת רכבת "נבון". צילום: לירן תמרי
לא בשישי ולא במוצ״ש: קו הרכבת המהיר החדש לתל אביב שצפוי להתחיל לפעול בשבוע הבא, לא יפעל בימים בזמנים העמוסים ביותר בשבוע - ימי שישי ומוצ״ש. הקו יפעל בימים ראשון עד חמישי ועד השעה 20:00 בלבד.
במשרד התחבורה מסבירים כי צמצום שעות הפעילות וימי הפעילות נחוצים על מנת להשלים את עבודות החשמול במקטע בין תחנת נתב״ג לתל אביב ״עבודות החשמול במקטע לא יכולות להתבצע כאשר הקו פעיל״ מסבירים. ״חשוב לזכור שמדובר בתקופת הרצה ולא בהפעלה מלאה של הקו, כדי לעמוד בלוחות הזמנים של ההפעלה המלאה נדרשנו לצמצם את שעות הפעילות וימי הפעילות על מנת לבצוע את עבודות החשמול״.
45 דקות במקום 28
למרות ההבטחה השאפתנית של שר התחבורה ישראל כץ כי זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יעמוד על 28 דקות, ברכבת ישראל מפרסמת נתונים השונים בתכלית מהבטחה זו לקראת פתיחת הקו.
מנתונים אלו עולה כי הרכבת הראשונה תצא ביום שלישי (25.9) בשעה 06:32 מרציף מספר 1 בתחנת ׳נבון׳, משם היא תנוע במשך 21 דקות עד לתחנה הממוקמת בנמל התעופה בן גוריון. הנוסעים יצטרכו לרדת מהרכבת עליה עלו ולהמתין במשך 12 דקות שלמות בתחנת נתב״ג עד להגעת רכבת חלופית שתצא בשעה 07:05 ותגיע לתחנת תל אביב ההגנה בסביבות השעה. 07:17, כלומר זמן נסיעה של 45 דקות.
הדמיית זמני הנסיעה
06:32 ירושלים - יצחק נבון 06:53 נמל התעופה בן גוריון
החלפה - זמן המתנה מוערך 12 דקות
07:05 יציאה מנמל התעופה באמצעות רכבת קטר 07:17 תל אביב - ההגנה 07:21 תל אביב - השלום 07:26 תל אביב - סבידור מרכז
ומה יהיה בתחנה? תוכלו למצוא שם דוכן מזון ושתייה, מכונות כרטיסים, ספריה שתעמוד לרשות הנוסעים ופסנתר בו יוכלו הנוסעים להשתמש עד זמן הגעת הרכבות.