1 צפייה בגלריה
צילום: מהפייסבוק
צילום: מהפייסבוק
צילום: מהפייסבוק
בסוף השבוע האחרון נפטר בר אולי (21), תושב בר גיורא, בוגר תיכון בויאר ואוהד הפועל ירושלים לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן אותה ניצח חמש פעמים. לפני שבועיים חגג אולי את יום הולדתו ה-21. רבים מחבריו בירכו אותו בבריאות איתנה וקיוו כי מחלת הסרטן שתקפה את גופו 6 פעמים בשבע השנים האחרונות תוכנע לבסוף. בסוף השבוע האחרון התבשרו חבריו כי במהלך הלילה נפטר אולי לאחר המאבק.
עד הרגע האחרון, אולי היה מתנדב בשירות לאומי ושירת בלשכתו של ראש העירייה ניר ברקת, שם הכירו השניים באופן אישי וקרוב. ברקת ספד לאולי בעמוד הפייסבוק שלו.
לפני כשנתיים יצא אולי לקמפיין גיוס כספים כשהיעד היה השגת הסכום הדרוש לו כדי לעבור טיפולים מתקדמים בארה"ב לאחר שפעם החמישית בחייו הראו הבדיקות כי תאים סרטניים נמצאים בגופו.
המחלה אותרה לראשונה בגופו של אולי כשהיה בן 15 בלבד, עת לקח חלק בקייטנה לנפגעי טרורבקנדה. (אולי נכח בפיגוע טרור כשהיה בן 6 ונזקק לתמיכה פסיכולוגית מספר שנים לאחר האירוע).
במהלך הקייטנה התעלף אולי והובהל לבית חולים שם התבשר כי לקה במחלת דם. זמן קצר לאחר מכן, כשחזר לארץ, בחר הרופא המטפל לספר לו את האמת: מחלת הדם איתה הוא מתמודד היא סרטן מסוג לוקמיה. אולי נכנס לטיפולים, עבר כימותרפיה והשתלת מח עצם אותה קיבל מאחיו ולמשך זמן מה נראה היה כי המחלה מאחריו. אלא ששנתיים מאוחר יותר היא חזרה ושוב נאלץ אולי לעבור השתלת מח עצם, הפעם מתורם זר.
המחלה חזרה בפעם השלישית מספר חודשים לאחר מכן והפעם הרופאים הציעו טיפול חדשני בסיאטל ארה"ב לשמו גייסה המשפחה סכום כסף גבוה של 187 אלף דולרים. שלוש פעמים נוספות חזרה המחלה לגופו של אולי עד אשר הכניעה אותו. הפעם האחרונה לפני מספר שבועות בלבד, ושבוע שעבר נפטר.
בני משפחתו של אולי מספרים כי לפני מספר שבועות הרגיש שלא בטוב, ולאחר סדרת בדיקות התגלה כי המחלה חזרה פעם נוספת. "זאת היתה התדרדרות חזקה ומהירה", הם מספרים.
אל הלוויתו, שנערכה בבית העלמין של נס הרים, הגיעו למעלה מאלף איש שליוו אותו בדרכו האחרונה. אולי היה הצעיר מבין חמישה אחים ובני משפחתו מספרים על אדם צעיר ואופטימי. "הוא היה גיבור והוא לימד אותנו מה זה להילחם", אמר השבוע בן משפחה, "הוא לימד אותנו להסתכל תמיד על הטוב וכעת כל מה שנשאר לנו ממנו זה זיכרון של חיוך כובש".
גם ברשתות החברתיות עשרות רבות של חברים ומכרים ביקשו להיפרד מהצעיר שאהד בכל ליבו את הפועל ירושלים שהקדישה לו גם היא פוסט פרידה. "לא הספקתי להגיד לך ברבור, אבל אתה כל כך יפה מבפנים ושום דבר שאני אכתוב לא יוכל לתאר אותך" כתבה לו חברה. "היית הדבק שאיחד את כולנו, ההשראה שלי, הבן אדם הכי חזק שאני מכיר" כתב לו חבר.