2 צפייה בגלריה
רכבת ירושלים - תל אביב. צילום: רועי אלמן
רכבת ירושלים - תל אביב. צילום: רועי אלמן
רכבת ירושלים - תל אביב. צילום: רועי אלמן
רכבת מהירה וישירה לתל אביב? לא כל כך מהר. בתחנת הרכבת "נבון" נשלמות ההכנות הסופיות לפתיחת הקו המהיר שעתיד להיפתח בערב סוכות בחודש הבא, אלא שעל ציבור הנוסעים שמתכנן לנסוע באופן ישיר עד לתל אביב יש לקחת בחשבון כי עליהם יהיה להחליף רכבות בתחנות נתב״ג על מנת להמשיך לתחנות תל אביב לרכבת המונעת באמצעות דיזל.
שאולים מהי הסיבה? עבודות החשמול במקטע בין ירושלים לנתב"ג כמעט והושלמו. אך, העבודות להצבת עמודי החשמל במקטע השני - נתב״ג לתחנת בתל אביב טרם הושלמו. שם נדרשים עוד מספר חודשים לחשמול המקטע באופן מלא. מאחר שבמקום השני פועלות הרכבות באופן שוטף מה שמצריך לא פעם סגירה או עיכוב בהפעלת קווים במקום.
"הפרויקט הכי חשוב שאנחנו מובילים היא הרכבת החשמלית המהירה לירושלים", כך אמר אתמול (ד') שר התחבורה ישראל כץ בראיון לחברת החדשות, "היא תתחיל לעבוד ממש בקרוב אבל יצטרכו לבצע החלפה אחת בנתב"ג מרכבת חשמלית לרכבת רגילה. מדוע? כי יצטרכו להשלים בחודשים הקרובים עבודות בנתיבי איילון, במסילות איילון לחשמל אותם לפחות עד סבידור כדי שאדם יוכל לעלות בירושלים ולרדת בתחנות צפון תל אביב".
במשרד התחבורה ציינו כי בימים הקרובים תתורגל החלפת הרכבות וחישוב הזמנים המדויק. לפי גורם במשרד, ההחלפה לא תעכב באופן משמעותי את משך הנסיעה בין ירושלים לתל אביב ומדובר בדקות בודדות בלבד.
2 צפייה בגלריה
השר כץ. צילום: לירן תמרי
השר כץ. צילום: לירן תמרי
השר כץ. צילום: לירן תמרי
עוד הוסיף אותו גורם כי להערכתו השלמת חשמול המקטע השני באופן מלא, יושלם בשלושה חודשים הקרובים ובכך, יהיה הקו לקו ישיר מירושלים לתחנות תל אביב.