1 צפייה בגלריה
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה. צילום: רפי קוץ
מתחם התחנה בירושלים יישאר פתוח: בית המשפט המחוזי דחה הבוקר (ב') את עתירת חבר המועצה יוחנן ויצמן למתן צו ביניים כנגד ראש העירייה והעירייה וקבע כי המתחם יישאר פתוח עד לדיון שייערך בנושא לאחר בחירות ראש העירייה הבא.
בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה הבוקר (ב'), את עתירתו של חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן (יהדות התורה), כנגד ראש העירייה והעירייה. בעתירתו ביקש ויצמן לאלץ את ראש העירייה להתנגד בוועדות התכנון להמשך פעילותו של מחתם התחנה על פי הסטטוס קוו הקיים, זאת בניגוד לעמדת ראש העירייה ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי לעירייה אשר פסל את ההצבעה שהתקיימה בעניין בישיבת המועצה שלא מן המניין ביוזמת ויצמן.
השופט ארנון דראל דחה את הבקשה לצו הביניים וקבע כי הדיון בעתירה יתקיים ב- 19.11.18, לאחר שייבחר ראש עירייה חדש. גורמים בעירייה מסרו כי הסיכויים לסגירת מתחם התחנה קלושים.
ראש העירייה ניר ברקת מסר: "מתחם התחנה יישאר פתוח בהתאם לחוק ולסטטוס קוו. הסטטוס קוו בעיר מכבד את השבת ואומר שיש מסעדות ומקומות בילוי פתוחים בשבת, ואין מסחר בחלק היהודי של העיר. זו פשרה חברתית שמאפשרת לנו לחיות יחד. מתחם התחנה מוסיף ערך גדול לירושלים ונותן מענה גם בשבתות לציבורים שונים בעיר - למגזר החילוני, למגזר הלא יהודי ולתיירים רבים. בירושלים יש מקום לכולם וחשוב שכולם ירגישו בה בבית".