1 צפייה בגלריה
וולדורף אסטוריה. צילום: אלכס קולומויסקי
וולדורף אסטוריה. צילום: אלכס קולומויסקי
וולדורף אסטוריה. צילום: אלכס קולומויסקי
תביעת פיצויים ענקית נגד וולדורף אסטוריה: מלצרית שעבדה במסעדה במלון היוקרה הירושלמי דורשת 2.5 מיליוני שקלים לאחר שכוס זכוכית חדרה לעינה וגרמה לה לאבד את הראייה.
על פי כתב תביעה, שהוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, תובעת צעירה, באמצעות עו"ד עמית פוגל, את חברת 'IPC ירושלים בע"מ', הבעלים של בית המלון, ואת חברת הביטוח 'הפניקס', בפיצויי נזיקין גבוהים. לטענתה, לפני כשנתיים וחצי היא הגיעה למשמרת ראשונה במסעדת הפאר 'KING’S COURT' שבמלון. היא נכנסה למטבח כדי להוציא מנה, נתקלה בעוצמה בברמן שאחז בידו כוס שתייה חריפה, וכתוצאה מכך הכוס חדרה לעינה השמאלית וריטשה אותה לחלוטין.
עוד נכתב בתביעה כי המלצרית פונתה לבית החולים הדסה עין כרם, עברה שם חמישה ניתוחים, כשהרופאים נלחמים לשקם את עינה, אך ללא הצלחה. על פי התביעה, גם היום היא ממשיכה בטיפולים ובמעקב והראייה שלה "שקולה למעשה לעיוורון", לשון התביעה.
לדברי המלצרית, שכאמור, נאלצה להיכנס למטבח כדי להוציא מנה, לא היה זה תפקידה המקורי מאחר שקיים עובד ('ראנר') שמתפקידו להוציא מנות מהמטבח ולהעבירן לידי המלצרים, אולם באותו יום הוא לא היה במשמרת.
המלצרית טוענת להתרשלות מצד בעלי המסעדה ומפעיליה, שכן הכוס שממנה נפגעה מוגדרת 'דבר מסוכן' על פי פקודת הנזיקין. עוד נטען כי ההנהלה התעלמה מחסרונו של ה'ראנר' באותו יום ולכן נאלצה המלצרית, חסרת הניסיון, להיכנס למטבח העמוס והצפוף בניגוד לנוהלי העבודה ולשיטת העבודה המקובלים ולמרות הסיכונים.
כיום, נוסף על הפגיעה החמורה בראייה, המלצרית לשעבר טוענת כי היא סובלת מפגיעה אסתטית חמורה ביותר: "גלגל העין המצומק פונה כלפי חוץ, מעוות ומכוסה חלקית עקב צניחת העפעפיים", לשון התביעה. הפגיעה החמורה השליכה גם על מצבה הנפשי של הצעירה, שסובלת לפי התביעה מקשיי התמצאות במרחב, מקשיים ביציבות ובתפקודים יומיומיים בסיסיים, מחרדות, מדיכאון, מקשיי שינה ועוד.
על פי כתב התביעה, לאחר הפגיעה הקשה נזקקה המלצרית לחופשת מחלה ממושכת ולא שבה לעבודתה.
מהמלון נמסר: "המלון התקשר עם חברת ביטוח כדי לטפל בכל מקרה של תאונת עבודה וכך גם במקרה מצער זה. התביעה משפטית טרם הגיעה למלון וכשתגיע תלמד אותה ההנהלה בשיתוף יועציה המשפטיים. כולנו תקווה ותפילה כי הצעירה תזכה לרפואה שלמה ולפיצוי ההוגן ביותר לו היא ראויה".