2 צפייה בגלריה
אבטחה צמודה. ברקת. צילום: לירן תמרי
אבטחה צמודה. ברקת. צילום: לירן תמרי
אבטחה צמודה. ברקת. צילום: לירן תמרי
הותר לפרסום היום (ג') כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי נחשפה וסוכלה בשבועות האחרונים פעילותה של תשתית טרור אשר כוונה ע"י פעיל טרור מסוריה שתכננה בין היתר לפגוע באישים בכירים, ביניהם ראש העירייה ניר ברקת וראש הממשלה בנימין נתניהו.
במסגרת סיכול התשתית נעצר לחקירה מחמד ג'מאל רשדה(32), תושב מחנה הפליטים שועפאט, בעל ת.ז ישראלית, כלוא לשעבר בשל פעילות טרור.
בחקירה עלה, כי על פי אכוונת גורמי טרור מחו"ל, תכנן מחמד לבצע פיגועי טרור משמעותיים כנגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים.
כמו כן, עלה כי מחמד רשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרש"פ בגדה.
לטובת קידום חלק מהפיגועים, התכוונה התשתית להכניס לישראל פעיל טרור מירדן.
עוד עלה בחקירה כי מחמד רשדה ביצע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה.
בהמשך, נעצרו חשודים נוספים אשר בחקירתם אומתו החשדות ונוסף מידע הנוגע לפעילות התשתית. מעצר החשודים סיכל, בטרם מימוש, פעילות טרור משמעותית אותה ביקשה התשתית לקדם. כתבי אישום כנגד המעורבים הוגשו ביום ראשון ה27/5.
2 צפייה בגלריה
ברקת בחודש שעבר. צילום: לירן תמרי
ברקת בחודש שעבר. צילום: לירן תמרי
ברקת בחודש שעבר. צילום: לירן תמרי
ראש העירייה, ניר ברקת על תפיסת תשתית הטרור שתכננה לפגוע בו: "השב"כ שלנו הוא מהטובים בעולם. לכל אורך הטיפול באיום עודכנתי וידעתי שכשהשב"כ בתמונה והמשטרה בשטח אני יכול לסמוך עליהם ולישון בשקט ובביטחון. בכל התקופה הזו התעקשתי לא לשנות כלום בסדר היום שלי כי אסור לתת לטרור להכתיב לנו את סדר היום.
"יידע כל מי שחושב לשנות מציאות באמצעות טרור שטעות גדולה בידו. לא רק שהוא לא יצליח, אלא סופו להיתפס על ידי כוחות הביטחון ולהיענש במלוא החומרה. אנחנו לעומת זאת, נמשיך לבנות ולפתח את ירושלים ואת מדינת ישראל ושום איום לא ירתיע אותנו".
בהכנת הכתבה השתתפו לירן תמרי וינון בן דוד.