1 צפייה בגלריה
הפגנה בכיכר השבת. צילום: לירן תמרי
הפגנה בכיכר השבת. צילום: לירן תמרי
הפגנה בכיכר השבת. צילום: לירן תמרי
ערב יום ירושלים, יצאו מאות חרדים להפגין באופן לא חוקי בצומת בר אילן בשעות אחר הצהריים כמחאה על חילול השבת שהתבצע בשבוע שעבר כתוצאה ממרוץ האופניים הג'ירו דה איטליה. אז עבודות פירוק הבמות ופינוי המחסומים נמשכו לתוך השבת.
מפגין שנכח בהפגנה סיפר למיינט ירושלים: "אלפי אנשים התאספו בכיכר השבת, ירדו את רחוב יחזקאל והגיעו לרחוב בר אילן. שם הם נתקלו בניידות משטרה של מג"ב.
"השוטרים יצאו עם אלות והתחילו להכות את המפגינים בלי אבחנה, וכל זאת בחסות השבת כאשר המפגינים ללא המצלמות איתם הם נוהגים להביא עמם להפגנות כדי לתעד אלימות משטרתית".
בנוסף, מפגין חרדי נפצע באורח קל - בינוני לאחר שהוכה על ידי אזרחים באמצעות אגרופן בהפגנה.
נחום ברנשטיין ראש סניף ציון-ירושלים באיחוד הצלה סיפר בצאת השבת: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני לצעיר כבן 30 שסבל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון. הפצוע פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני. כמו כן טופלו בזירה מספר נפגעים קל מחבלות ופציעות קלות".
מהמשטרה נמסר: "תפקידם של שוטרי ולוחמי המשטרה הוא השבת הסדר הציבורי במקומות בהם המפגינים חוסמים כבישים ומשבשים את חייו של האזרח הנורמטיבי. כל אזרח הנמנה עם המפגינים גם אם הוא עיתונאי נדרש לשמירה על הסדר הציבורי ולשמירה על החוק.
"השוטרים במקום נדרשו להפעיל כוח אל מול המתפרעים שהשתתפו בהפגנה שאינה חוקית. אנו מצפים ממי שמגיע לסקר הפגנות, להישמע להוראות השוטרים ולפעול כחוק. אנו מכבדים את עבודתם של עיתונאים בסיקור הפגנות ובלבד שלא יפריעו לעבודת המשטרה במקום".