משטרת ירושלים ממשיכה את האכיפה נגד רוכבי האופניים על ציר הרכבת הקלה: בסביבות השעה 18:00 ניסתה שוטרת לעצור צעיר למתן דוח בסמוך לתחנת הרכבת יפו מרכז. הצעיר נמלט על אופניו ונתקל בחוזקה בשמשת חנות וניפץ אותה.
השוטרת קיימה מרדף רגלי אחר הצעיר תוך קריאה לעוברים ושבים לעצור אותו עד שאחד האזרחים הצמיד אותו לעמוד תאורה סמוך ומנע את המשך בריחתו.
ניידת שהגיעה למקום לקחה אותו ואת אופניו לתחנת המשטרה.
חלק מעדי הראיה צידדו ברוכב וטענו כי מדיניות האכיפה המוגזמת של המשטרה הובילה לפציעתו של הצעיר ויכלה להביא גם למותו. בעוד אחרים דווקא תמכו בשוטרים שמשליטים סדר בתחום הפרוץ של רוכבי האופניים החשמליים.
במסגרת פעילות המשטרה במלחמה בקטל בכבישים ניתן דגש בשנתיים האחרונות לאכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים, בדגש על עבירות המבוצעות לאורכה של מסילת הרכבת הקלה בעיר.
אגף התנועה של המשטרה עורך מבצעים יזומים מדי שבוע על מנת למנוע עבירות אשר מסכנות את הציבור, זאת לצד פעילות הסברתית. מתחילת שנת 2018 ועד היום, נרשמו בירושלים מעל 220 דו"חות תנועה לרוכבי אופניים חשמליים בגין עבירות שונות.
מהמשטרה נמסר: "אנו נפעל כנגד אותם עברייני תנועה אשר רוכבים על אופניים על פסי הרכבת הקלה בניגוד לחוק תוך סיכון עצמם והמשתמשים בדרך. החשוד שנסע בניגוד לחוק, על פסי הרכבת הקלה, לא ציית לשוטרים שביצעו את תפקידם ונפגע מפגיעה עצמית. החשוד יטופל בכל חומרת הדין וההליכים ימוצו בעניינו. משטרת ישראל שמה לנגד עיניה לצמצם את היקף תאונות הדרכים באמצעות אכיפה אפקטיבית והסברה ותמשיך לפעול כנגד רוכבי האופניים הרוכבים בניגוד לחוק ובדגש לאלו הרוכבים על פסי הרכבת הקלה".