1 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
פרשת מאיר תורג'מן: העירייה בוחנת את תיק החקירה בעניינו. פנייה שהוגשה לאחרונה לשופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, ביקשה להעניק לעירייה צו לעיון והעתקת מסמכים בתיק החקירה של מאיר תורג'מן. את הבקשה העביר היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אלי מלכה.
תחילת הפרשה לפני כחודש וחצי, כאשר מאיר תורג'מן, ממלא מקום וסגן ראש העירייה ומי שמועמד לעמוד בראשה, נעצר בחשד לעבירות שוחד, הלבנת הון, שימוש לרעה בכוח המשרה ועוד. תורג'מן נחשד כי קיבל כספי שוחד בתמורה לקידום פרויקטים של אנשי עסקים ומקרוביו בעיר.
לפני כחודש הוא שוחרר למעצר בית, שהסתיים. כמו כן הוא הורחק מהעירייה למשך 45 ימים ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה או כל גוף או גורם בעירייה למשך 45 ימים, תקופה שתסתיים השבוע (ד').
בבקשה צוין כי תורג'מן מכהן כחבר מועצת העיר וכסגן וממלא מקום ראש העירייה ונושא בתפקידים שונים בעירייה ובגופים הקשורים לעירייה. "נוכח היקף ומהות התפקידים של חבר המועצה, על העירייה לשקול את המשך כהונתו לשם כך נכון יהיה כי מלוא המידע יונח בפניה", נכתב בבקשה.
כמו כן נכתב כי עד כה לא התקבלה הודעה בדבר מהות החשדות המיוחסות לתורג'מן וכפועל יוצא מהרחקתו, גם שמדובר באופן זמני, תפקידיו אינם מאוישים "וכדי למנוע מצב שהעירייה לא תוכל לתפקד בתחומים שתחת אחריותו, נדרש לעירייה מידע מתי ו/או האם יוכל חבר המועצה לשוב לתפקידיו או שיידרש למנות לו מחליף לגבי תפקידיו, סמכויותיו וכהונתו".
העירייה: "היועץ המשפטי פנה לבית המשפט לקבל את החומרים בעניינו של סגן וממלא מקום ראש העיר חבר המועצה מר מאיר תורג'מן, על מנת לבחון את משמעות ההליכים שהתקיימו עד כה וההשלכה ביחס לתפקידיו של חבר המועצה בעירייה. בשלב זה נבחנים החומרים שהתקבלו".