1 צפייה בגלריה
האמבולנס של זק"א וגופת התינוק במאה שערים. צילום: לירן תמרי
האמבולנס של זק"א וגופת התינוק במאה שערים. צילום: לירן תמרי
האמבולנס של זק"א וגופת התינוק במאה שערים. צילום: לירן תמרי
כתב אישום חמור הוגש היום (ה') נגד האם החשודה במות בנה בבית המלון באשדוד בחופשת פסח.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, עולה כי בתאריך 1/4/18 הגיעה הנאשמת, תושבת גבעת שאול עם בעלה ושני ילדיה, קטין כבן 7 והמנוח, תינוק בן כחודש ושבוע, לנפוש במלון "מיעמי" באשדוד. יחד עם בני הזוג הגיעו בני משפחה נוספים ובהם אמה של הנאשמת.
בתאריך 2/4/18, לאחר השעה 12:00, מילאה הנאשמת מים באמבט הג'קוזי בחדר, ובסמוך לאחר מכן, פשטה את בגדיה ואת בגדי המנוח ונכנסה יחד עמו אל תוך הג'קוזי, כשהיא מחזיקה אותו בידיה. באותה העת ישן בעלה במיטה שבחדר.
בשלב כלשהו, שחררה הנאשמת מאחיזתה את התינוק המנוח במי הג'קוזי, כשראשו של המנוח מתחת למים, והוסיפה לשבת בג'קוזי, בשעה שהמנוח טבע במים. לאחר מכן, יצאה הנאשמת מהג'קוזי, כשהיא מותירה את המנוח לבדו במים. לאחר מספר דקות, חזרה הנאשמת ונכנסה לג'קוזי, כשכל העת גופו של המנוח צף במים.
במהלך המעשים המתוארים, במספר הזדמנויות, נקשו בדלת החדר אמה של הנאשמת ובנה הקטין, אך הנאשמת לא פתחה את דלת החדר, ופעם אחר פעם קראה לעברם 'לא עכשיו' או מילים בדומה לכך, על מנת שלא יפריעו לה במעשיה.
בסמוך לאחר מכן, קראה הנאשמת לבעלה, אשר התעורר משנתו, קם מהמיטה וניגש לעבר הג'קוזי, כשבאותה עת, המנוח צף במים שבג'קוזי כשפניו כלפי מטה.
אימה של הנאשמת, שנכנסה באותה עת לחדר, הבחינה במתרחש ושלפה באופן מיידי את המנוח מהמים, כשהוא איננו נושם. אימה ובעלה של הנאשמת ניסו לבצע החייאה במנוח והזעיקו במקביל את כוחות ההצלה אל המקום.
עם הגעת כוחות ההצלה לחדר במלון, היה המנוח ללא דופק וללא נשימה. הכוחות ביצעו במנוח ניסיונות החייאה נוספים, אשר לאחריהם, הובהל המנוח אל בית החולים 'אסותא' שבאשדוד, שם נקבע מותו, כתוצאה מטביעתו במי הג'קוזי, אשר גרמה לפגיעות בריאות.
"הנאשמת המיתה את המנוח לאחר שהחליטה לעשות כן, והמיתה אותו בדם קר, מבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכולה הייתה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיה, ולאחר שהכינה עצמה להמיתו, והכינה אמצעי שבו המיתה אותו. הנאשמת, במעשיה אלו, גרמה למותו של המנוח בכוונה תחילה", נכתב בכתב האישום.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצר המשיבה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. בבקשתם ציינו כי "התנהגותה של הנאשמת מדברת בעד עצמה ומעידה על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנה לביטחון הציבור. מעשיה אף מקימים חזקת מסוכנות מכוח החוק שהנטל להפריכה מונח על כתפיה" בנוסף, נטען כי על פי חוות הדעת הפסיכיאטרית הנאשמת זקוקה להמשך טיפול בדרך של אשפוז.
בגרסתה הראשונה, טענה המשיבה תחילה, כי נרדמה בתוך אמבט העיסוי, כשהמנוח בידיה, והמנוח החליק מידיה הישר אל מי אמבט העיסוי וכך בהמשך מצא את מותו.
לאחר מותו של התינוק המשטרה פתחה בחקירה וביקשה לנתח את גופתו בניסיון לגלות את סיבת המוות. בית משפט השלום באשקלון נעתר לבקשה, מה שהוביל לגל הפגנות ומחאות של החרדים בירושלים ובבית שמש בחודש האחרון. המשפחה עתרה לבג"ץ בבקשה שלא לנתח את גופת התינוק מטעמים דתיים, אלא שהוא דחה את הבקשה ובכך אפשר למשטרה להוציא לפועל נתיחה מקומית בנוכחות רופא מטעם המשפחה.
לפני שבועיים, במקביל לשחרור האב ממעצרו בתנאי של אי יצירת קשר עם אשתו, הותר לפרסום כי האם חשודה ברצח בנה. בחקירתה סיפרה כי עשתה זאת משום שהפעוט הוא בנו של המשיח וביקשה להטביל אותו. עוד חשבה כי קול מן השמיים אמר לה לעשות זאת וכי השכינה נתגלתה אליה ואמרה לה בשלב מסוים להניח אותו בתוך המים.