1 צפייה בגלריה
אוטובוס עובר באור אדום בצומת בר אילן. צילום:
אוטובוס עובר באור אדום בצומת בר אילן. צילום:
אוטובוס עובר באור אדום בצומת בר אילן. צילום:
חוצים קו אדום: אגף התנועה של המשטרה ערך בחול המועד מבצע אכיפה רחב היקף נגד נהגי אוטובוסים המבצעים עבירות תנועה בדגש על עבירות מסכנות חיים וביריונות בכביש. במהלך הפעילות בוצעו בדיקות לכ-100 אוטובוסים ונרשמי כ-55 דו"חות תנועה.
לידי מיינט ירושלים הגיעו מספר סרטונים מתחילת שנה המעלים תמונה עגומה – נהגי אגד חוצים צמתים מרכזיים בבירה באור אדום כשהם מלאים בנוסעים. מדובר בצמתים בר אילן - אוהלי יוסף, שדרות גולדה מאיר (סמוך לקניון רמות) וצומת שדרות הרצל.
דניאל קליין, שברכבו מותקנת מצלמת דרך שתיעדו את העבירות אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "הם נוהגים על הכביש כאילו הם היחידים שנמצאים עליו, תוך אפס התחשבות וסיכון על הסובבים אותם".
מנתוני אור ירוק ,בשנת 2017 אירעו בירושלים 107 תאונות דרכים במעורבות אוטובוס, ארבע מהן היו תאונות קטלניות ו-27 קשות.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "נהגי אוטובוסים הם נהגים מקצועיים שחייבים לשמש דוגמא ומופת. במציאות אנו רואים שנהגים רבים נוהגים בבריונות ובאגרסיביות בכביש כזו שמסכנת חיים שלהם ושל כולנו. כדי לצמצם את מעורבותם הגבוהה של האוטובוסים בתאונות דרכים חייבים להחמיר את האכיפה נגד נהגים ובמקביל לדרוש התקנת מערכות בטיחות מתקדמות בכל האוטובוסים".
דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה: "הצילומים מתארים התנהגות בלתי ראויה בעליל ומסוכנת. החומר שהעברתם אלינו, לרבות סרטוני הוידאו, הועבר לקצין הבטיחות של אגד בבירה, למרות שאין זיהוי של מספרי האוטובוסים יעשה מאמץ לנסות לאתר את הנהגים כדי לקבל את גרסתם לגבי המעבר בצומת לא פנוי באור כתום ובמקרה אחר, לכאורה, ברמזור אדום מלא. לאחר האיתור והתשאול ינקוט קצין הבטיחות בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי להדריך ולהרתיע מהישנותם של מקרים יוצאי דופן שכאלה.
"נהגי אגד בירושלים נוהגים בתנאי דרך קשים ביותר, בהיעדר נתיבי תחבורה ציבורית וכן עומסי התנועה, הפגנות וחסימות צירים, ובמקרים חריגים אף גילויי אלימות כלפיהם, ועם זאת הרוב המוחץ של הנהגים מגלים מקצועיות ונהיגתם זהירה ביותר ואנו גאים על כך".