3 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
הותר לפרסום: סגן ראש העירייה, מאיר תורג'מן (65) והעומד בראש ועדת התכנון והבניה בעיריית ירושלים הוא הבכיר שנעצר הבוקר (ב') בפרשת השוחד.
שלושת העצורים הנוספים שנעצרו הם משה הבא (68), הבעלים של מלון כורש בירושלים החשוד במתן שוחד, דודי קליינר, היזם של המלון, ודודו אברהם, בעלי אולם האירועים ארטמיסיה בתלפיות. בית המשפט האריך את מעצרם בשלושה ימים (15.3). שני חשודים נוספים יובאו מחר (ג') להארכת מעצר.
3 צפייה בגלריה
משה הבא. צילום: אוראל כהן
משה הבא. צילום: אוראל כהן
משה הבא. צילום: אוראל כהן
בתום חקירה סמויה שנערכה כשנה וחצי הובאו היום להארכת מעצר ארבעה חשודים במסגרת פרשית 'מלון כורש' ו'אולם ארטימיסיה'. מאיר תורג'מן, יושב ראש הועדה לתכנון ובנייה, מיוחסות חשדות של לקיחת שוחד, הלבנת הון, שימוש לרעה בכוח המשרה, תעודה כוזבת ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. נציג המשטרה בדיון: "פרשת השחיתות בעיריית ירושלים שבה על פי החשד מעורב תורג'מן, יש מספר פרשיות משנה, אירועים ספציפיים שאליהם הפננו את בית המשפט. האירועים שלגביהם אפשר להשיב בשלב זה, זה נושא המלון ברחוב כורש ונושא אולם ארטימיסיה".
עוד הוסיף הנציג: "מדובר בפרשה של שחיתות ציבורית, עבירה של הון ושלטון של בכיר בעיריית ירושלים".
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון קבע: "ריבוי העבירות שמיוחסות לו מלמדות שיש חשד סביר בהחלט. לא יודעים מה ילד יום".
3 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר. צילום: ליהי שי שקלרניק
בדיון הארכת מעצר של משה הבא, מנהל מלון כורש בעיר, התברר כי על פי החשד בשנת 2013 הבא חתם על ערבות של הלוואה בסך 200 אלף שקלים שניתנה לתורג'מן על ידי הבנק בזמן שהיה חבר אופוזיציה. לטענת סנגורו של הבא, עו"ד בועז בן-צור, ההלוואה ניתנה על ידי הבנק לתקופה של שישה חודשים, אלא שלימים כשתורג'מן מכהן כיושב ראש הוועדה לתכנון ובניה, הבנק לוקח את ההלוואה מהבא וכך, לכאורה, הוא מקבל טובות הנאה הקשורות לבניית המלון.
"בכל התקופה חי (הבא) בתחושה שההלוואה פגה מן העולם וגם ערבותו לא רלוונטית. הסתבר לו בחלוף התקופה שהבנק לא נהג ככה", אמר סנגורו בדיון. למשה הבא מיוחסות עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על פקודת מס הכנסה.
חשוד נוסף שהובא להארכת המעצר הוא דוד קליינר, יזם בית המלון כורש. השופט אבנון טען בדיון:" לחשוד מיוחסות עבירות במסגרת פרשייה המכונה 'מלון כורש'. חלקו של החשוד גם בשלב מוקדם זה של החקירה נמוך מחלקם של שני החשודים האחרים (תורג'מן והבא). עם זאת, חומר החקירה מבסס בשלב הזה חשד סביר ומתקיימת עילת מעצר בגין שיבוש מהלכי חקירה".
חשוד נוסף במסגרת פרשיית 'אולם ארטימסיה' הוא דודו אברהם מבעלי אולם האירועים. לאברהם מיוחסות עבירות של מתן שוחד ופקודת מס הכנסה. הוא חשוד כי קיבל טובות הנאה מתורג'מן בתמורה לטיפול בענייניו של אברהם הקשורים לאולם.
עו"ד איתן פלג, סנגורו של תורג'מן: "מרשי בטוח בחפותו ובניקיון כפיו והוא בטוח ומאמין שהדבר הזה יתברר בהמשך".
סנגורו של קליינר: "אי אפשר לעשות קשר אחורה לאותו עניין ולהכניס אותו לשוחד, זה לא יכול להיות. הוא היה שכיר של הבא והוא נקלע כאן בין גורמים".
עו"ד רועי אטיאס, המייצג את אברהם מסר: "היחידה החוקרת אינה טוענת ולו ברמז, שקודם אישור או רישיון שלא היה צריך להינתן. אלא זריזות ההליך שהתרחש "מהר מידי" הוא מעורר החשד, שהקידום הזה נעשה בגין תמורה אסורה. מאידך אנחנו בטוחים במאת האחוזים, שבדיקת המשטרה תלמד כי הכל נעשה כדת וכדין. לא היה כאן שום "תן וקח" חלילה כמו שנטען לגבי חשודים אחרים, וממילא ללקוחות שאני מייצג אין ולא הייתה שום מוטיבציה לשלם עבור מה שמגיע להם מלכתחילה".
בסך הכל נעצרו שישה חשודים ועצור נוסף עוכב לחקירה. ככל הנראה הפרשה קשורה בנדל"ן, ונבדק החשד לקידום פרויקטים באופן לא חוקי.