1 צפייה בגלריה
בית ספר חרדי ייבנה בפסגת זאב. אילוסטרציה: חיים צח
בית ספר חרדי ייבנה בפסגת זאב. אילוסטרציה: חיים צח
בית ספר חרדי ייבנה בפסגת זאב. אילוסטרציה: חיים צח
מתווה ברקת ממשיך להתפורר? אתמול (יום ד') אישרה ועדת התכנון והבנייה בעירייה הקמת בית ספר חרדי לבנות בשכונת פסגת זאב צפון ברחוב שמחה הולצברג. מדובר במהלך שמעלה שאלות קשות בנוגע ל"מתווה ברקת" שפורסם בקיץ האחרון.
המתווה נוצר לאחר שראש העיר ניר ברקת הגיע לסיכומים עם ועד הרבנים של דגל התורה, במסגרתו חילק ברקת את השכונות על פי מגזרים בכך שהחליט אילו מוסדות חינוך ייבנו בכל שכונה.
שכונות כמו בית וגן, נווה יעקב, גילה א' ורמות הוכרזו ככאלה שיתנו מענה עתידי לציבור החרדי בעיר. שכונות קריית יובל, הגבעה הצרפתית ופסגת זאב נקבעו כשכונות בעלות אופי ציוני. תחת פסגת זאב נרשם בבירור "מענה לתלמידים החרדים בשכונה יינתן בנווה יעקב הסמוכה (למעט גני ילדים)".
ואולם ההחלטה בוועדת התכנון והבנייה מהווה הפרה ברורה של הנחיה זאת. בית הספר החרדי שיוקם כבר מעורר תהיות מצד גורמי אופוזיציה.
חבר מועצת העיר יואב ייבין, היחיד שהתנגד בוועדה לאישור בית הספר, אמר: "הסכם השכונות של ברקת הוא לא אחר מהסכם למכירת חיסול של הציבור הכללי בירושלים". "בהתחלה התכחש ראש העירייה להסכם, אחר כך אמר שהוא הוביל להסכם היסטורי ואז אמר שזה לא הסכם אלא מסמך הבנות", טען ייבין.
כזכור, לפני מספר שבועות פורסם במיינט ירושלים לראשונה על הכשרת בית ספר חרדי בדיעבד שפעל בקריית יובל, גם הוא בניגוד להסכם שהבטיח כי לא יוקמו בתי ספר חרדיים בשכונה. על כך אמר ייבין: "הפלא ופלא, לאחר שהוכשר בית ספר חרדי בקריית יובל, השבוע הוחלט להקים בית ספר חרדי בפסגת זאב".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "על השימוש במבנה יוחלט בהמשך".