1 צפייה בגלריה
עדי בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
עדי בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
עדי בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
האיש בעל הזהויות הרבות מואשם בהונאות ענק: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תומר עדי, השם הנוכחי והאחרון של תושב העיר בן 32. על הפרק: סחיטה באיומים, זיוף, מרמה, התחזות לאחר, הלבנות הון ועבירות מיסים בהיקפים של מיליונים שקלים.
עדי, כך על פי כתב האישום, נולד כרותם חכמון, אך שינה את שמו פעמים רבות מאז ונהג להזדהות בהקשרים עסקיים בשמותיו השונים, בהם גם תומר עדיקה ועילאי קציר.
לפי כתב האישום, בין השנים 2007-2009 נוצר לעדי חוב למס הכנסה בסך של למעלה משלושה מיליוני שקלים. בשנת 2010 הוא שינה את שמו במשרד הפנים לעילאי קציר, כאשר בטופס הבקשה נימק זאת בכך ש"אבי נפטר ורב ייעץ לי לשנות במטרה לצאת לדרך חדשה".
בכתב האישום מתוארת השיטה על פיה פעל: כשעדי ניהל חברת ליסינג שנקלעה לקשיים פיננסיים הוא החליט לחבור לאדם אחר ולהפוך את החברה לחדשה. הנאשם עשה זאת באמצעות חבירה לצד שלישי ופתיחת החברה על שמו. כך, על פי האישום, הוא פעל פעם אחר פעם בחמש חברות שונות, "פרסטיג' מוטורס", "ניו דרייב", "RTM בטר ביי אחזקות", "מאליבו" ו"אופל", תוך שהוא מתחמק מרשויות המס וגורם לכך שלקוחות נותרו בלי כלי הרכב שהזמינו ובלי המקדמה.
בנוסף, נכתב באישום, הוא לא שילם לנושים רבים שסיפקו שירותים או סחורה לחברות בניהולו. בחברות אלה הוא דאג לא להיות הבעלים הרשומים או לא להיות רשום כשכיר, זאת למרות, כך נטען באישום, בפועל הוא שימש כמנהל החברה.
באחד המקרים, כך על פי כתב האישום, כאשר בעל חברת "ניו דרייב" גילה על מעשיו, הוא סירב שהדברים ימשיכו בצורה זו. בתגובה איים עליו עדי כי יפגע בגופו, במשפחתו או ברכושו. עוד נכתב כי הוא איים שיביא לקריסת החברה או לפגיעה בשמה הטוב. באיומיו הזכיר כי יש לו קשרים בעולם העברייני.
במקרה אחר שמתואר באישום נכתב כי עדי הצמיד את ידיו לבטנו של בעל החברה ואמר לו "תיזהר בפעם הבאה זו תהיה סכין אמיתית".
עדי מואשם כי לקח במרמה מחברות שהיה מעורב בהן כ־5.9 מיליון שקל, ביצע עבירות מס בהיקף זהה וביצע עבירות הלבנת הון בהיקף של 6.4 מיליון שקל.
על רקע האישום, לאמו של עדי היו השבוע טענות קשות בנוגע לפגמים, כך לדבריה, בחקירת בנה.
"קרובת משפחה שלנו נחקרה", מספרת האם, "ובאותו הזמן נכנס למקום אחד מבעלי החברה שטוען כי תומר רימה אותו. איך מאפשרים דבר כזה? בנוסף, במהלך החקירה שלי זכיתי ליחס בעייתי מצד החוקרים שלא נתנו לי לדבר. הגשנו על כך תלונות למח"ש".
פרקליטו של עדי, עו"ד ציון אמיר: "כתב האישום הוגש זה עתה ומתייחס לחומר החקירה שמתפרש על עשרות קלסרים. אנו נדאג לקבל את חומר החקירה, נלמד אותו, נגבש את עמדתנו ונגיע לבית המשפט להציג עמדה סדורה ביחס לטענות החפות של מרשי".