1 צפייה בגלריה
קפה עלמה. צילום: רועי אלמן
קפה עלמה. צילום: רועי אלמן
קפה עלמה. צילום: רועי אלמן
התחיל בסערה - נגמר בטעם מר: לאחר שעמד במרכזו של אחד ממאבקי השבת הסוערים ביותר שעברו על העיר בשנים האחרונות, החודש נסגר בית הקפה 'עלמה' בגן העצמאות, ונכון לעכשיו הזכיינים לא החליטו עדיין אם ימשיכו לנהל את המקום ואם כן באיזו מתכונת. הסיבה לסגירה: החילונים, שנאבקו למען פתיחת המקום בשבת, אמנם פקדו אותו בסופי השבוע, אך בימי החול המקום נותר שומם למדי.
"הציבור החילוני הגיע ופרגן אבל לא מספיק", מספר מקורב להנהלת המקום. "אם היו מגיעים יותר אנשים, בית הקפה כמובן לא היה נסגר".
לצד מיעוט הלקוחות באמצע השבוע, גם גורמים נוספים הובילו להחלטה. בין השאר המיקום בגן העצמאות נראה לכאורה מבטיח, אך בסופו של דבר התברר שהוא לא מאוד אטרקטיבי. "בית הקפה מאוד יפה, אבל אין באזור הזה חניה נגישה ויוצא שאנשים צריכים להגיע לשם במיוחד ברגל ממרכז העיר", מספר עובד לשעבר.
הבניין שבו שכן קפה 'עלמה' תוכנן והוקם מלכתחילה, כדי לשמש עסק שיפעל בשבת. הוא נבנה ביוזמת העירייה ושווק במכרז שהוציאה הרשות לפיתוח ירושלים, מתוך מטרה לתת לציבור החילוני בעיר מקום בילוי ופנאי שיהיה פתוח בסופי השבוע. מלכתחילה אותר עבורו מקום שאינו סמוך לבתי כנסת או לשכונות מסורתיות.
סגירת המקום, שהיה אחד הסמלים המרכזיים של החילוניות בעיר, מהווה מכה קשה לציבור החילוני בעיר בעיצומן של מלחמות השבת. פתיחת בית הקפה גררה מחאות רבות מצד החרדים, כך שאין ספק כי סגירתו תתקבל בשמחה רבה בקרב הזרמים הלוחמניים במגזר.
ביקשנו את תגובת בעלי 'עלמה' אולם היא טרם התקבלה.