2 צפייה בגלריה
 מימין לשמאל: חנן, דורון ואריק. צילום : MassChallenge
 מימין לשמאל: חנן, דורון ואריק. צילום : MassChallenge
מימין לשמאל: חנן, דורון ואריק. צילום : MassChallenge
בשבוע שעבר התקיימה תחרות יוקרתית באוסטריה בה השתתפו עשרות חברות סטארט-אפ ממדינות ברחבי העולם. החברה הירושלמית - Keepers שפיתחה מערכת המגנה על ילדים מפני בריונות רשת זכתה במקום הראשון.
החברה הוקמה לפני שנה וחצי ע"י אריק בודקוב משכונת מלחה, דורון יעקובי משכונת רחביה וחנן ליפסין משכונת רמות. השלושה החלו לפעול במשרד המוקם במכללת האקדמית עזריאלי להנדסה בבית הכרם שנרתמה לסייע לבוגריה. ליפסקין בוגר החוג להנדסת תוכנה אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "זה היה מאוד מרגש. הגיעו מאות אנשים לאירוע. יצאנו בתחושה שאנחנו מייצגים את ישראל וזו גאווה כפולה כי אנחנו מייצגים גם מטרה חשובה וערכית - הצלת ילדים".
האפליקציה שפיתחה החברה על שמה (Keepers) מסוגלת לנתח טקסטים מרשתות חברתיות ולזהות מקרים של הטרדות מיניות, אלימות מילולית, בריונות רשת. בין השאר היא מסוגלת לנתח מסרים הקשורים לעישון, סמים ועוד. זאת בנוסף לאלגוריתם ייחודי המזהה הודעות פוגעניות בכל הרשתות החברתיות ממכשיר הילד לרבות WhatsApp , Facebook ועוד.
2 צפייה בגלריה
חברת keepers . צילום: פרטי
חברת keepers . צילום: פרטי
חברת keepers . צילום: פרטי
כיצד פועלת האפליקציה? ההורים מתקינים אותה על מכשיר ילדיהם, ובכל פעם שהילד מקבל או שולח הודעות בעלות מסר פוגעני האפליקציה נשלחת להורה התראה. "הדרך להצלחה לא היתה פשוטה", סיכם ליפסקין והוסיף: "עברנו תקופות שלא עשינו כסף אבל האמנו וזה השתלם בסוף".
בעקבות הזכייה בעלי החברה יהנו משיתוף פעולה עם החברה המארגנת - GIN-Austria and Pioneers. במסגרתו השלושה יזכו במימון כספי להמשך פעילותה וגם בכרטיס כניסה ודוכן מציגים בפסטיבל האפליקציות האירופי של הארגון בעתיד, ובכך תהנה מהזדמנות להכיר משקיעים פוטנציאליים.
*פרטים נוספים על האפליקציה באתר http://www.keeperschildsafety.net