אירוע ''פרופ' בנעלי בית'' של האוניברסיטה העברית בירושלים תיערך מחר (יום ג') בפעם החמישית, אך הפעם עם שינויי מרענן לרגל יום האישה: יותר מ- 20 מרצות ירצו בדירות ברחבי ירושלים וייצרו מפגש אינטימי בין חוקרות האוניברסיטה לבין הקהילה הירושלמית בדירות סטודנטים ברחבי העיר.
הכינוי החרדי לשכונות חילוניות: "שטח אויב" בת החמש לאמא ואבא: "למה אין לי גן?"
ההרצאות יהיו פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום ויתקיימו בדירות ברחביה, קטמון, בית הכרם ומרכז העיר, בבית הקפה "תמול שלשום" ובמוזיאון לאמנות האסלאם. בין ההרצאות ניתן למצוא את ד"ר גליה בר נתן מהמחלקה ליחסים בין לאומיים שתדבר על כוחה הפוליטי של התרבות הפופולרית בזירה הבין לאומית, ד"ר אורית גפן ממכון רקח לפיזיקה שתספר מה קורה כשחיידקים הולכים לישון.
פרופ' אורנה קופרמן מבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב תדבר על שימושים של תורת המשחקים במדעי המחשב, אירה ליאן מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ומכון טרומן תיתן מבוא לעסקים עם אסיה, פרופ' ענת זוהר מבית הספר לחינוך תדבר על מערכת החינוך והאם היא יכולה להשתפר וד"ר עפרה גלילי מבית החולים הוטרינרי בבית דגן תלמד על תקשורת של כלבים.
"זו השנה החמישית שאנחנו מקיימים את אירוע פרופ' 'בנעלי בית' ואנחנו גאות וגאים להקדיש אותו הפעם למרצות וחוקרות מבריקות בתחומן", אומרת עפרה אש, ראש אגף שיווק ותקשורת של האוניברסיטה העברית. "יום האישה הבין לאומי, ולא רק הוא, הוא הזדמנות להציג בגאון את העשייה המשמעותית כל כך של הנשים באקדמיה הישראלית בכלל ובאוניברסיטה שלנו בפרט".