משי נחמיאס בת החמש עברה לירושלים באמצע שנת הלימודים, וכבר חודש וחצי שלא מצליחים למצוא עבורה מסגרת. בעוד הוריה מתעקשים לשלב אותה בגן פורמלי, בעירייה מוכנים לרשום אותה רק לגן לחינוך מיוחד. התוצאה: משי הקטנה נשארת בבית כבר יותר מחודש וחצי.
ירושלים: סיוט בדרך לבית הספר למה 35 ילדי הגן נאלצים להתאפק?
משי, שסבלה מלקות שמיעה שגרמה להאטה בהתפתחות השפה וללקות דיבור, למדה בגן שפתי בהוד השרון עוד לפני המעבר לירושלים. בזכות הטיפול של גורמים מקצועיים, ניתוחים והרבה עבודה קשה היא הצליחה להדביק את הפער מבני גילה, ולפני המעבר לעיר אף השתלבה בגן פורמלי.
לאחר המעבר לירושלים תכננו הוריה לרשום אותה לגן פורמלי, אך נענו בשלילה מצד העירייה. לטענתם, נאמר להם כי אין מקום בגנים הפורמליים וכי אין אפשרות לרשום את הילדה לגן כזה מאחר שלא כונסה ועדת השמה שתצביע על יכולותיה.
מסיבות אלו מנח"י הציעו להורים לרשום את בתם לבית הספר לחינוך מיוחד 'רימונים' - אלא שהם מתנגדים בתוקף. "מרבית הילדים שם סובלים מבעיות התנהגות", הם מסבירים. "לא נשלח את הילדה שלנו למקום שבו יש סיכוי שהיא תחזור פצועה או שילמדו אותה להשתמש באלימות".
בשבועות האחרונים משי, שלא יכולה ללכת לגן, מתלווה לאביה לכל מקום והם נאלצים להתדפק על דלתות העירייה כדי שימצאו עבורם מסגרת מתאימה. "כל בוקר אני קמה ושואלת את אמא ואבא שלי למה אין לי גן", היא אומרת השבוע.
האם חן מסכמת: "כבר חודש וחצי שהיא בבית. היא נגררת עם אביה כל יום להובלות במקום לקבל את החיזוק שהיא צריכה. הילדה נמצאת בתסכול רב".
העירייה: "הפניה של ההורים למנח"י נעשתה לפני כשבועיים וחצי. מכיוון שהילדה עברה ועדת השמה בעיר אחרת ואינה מוכרת למנח"י, נדרשו מספר ימים על-מנת לקבל אישור לוויתור סודיות מההורים, כדי לקבל את המסמכים והמידע מהמסגרת הקודמת. לאור המידע שהתקבל, למרות שמדובר באמצע שנה והגנים בתפוסה מלאה, אנו מנסים למצוא את המסגרת שתיתן את המענה המיטבי לצרכיה, תוך שיתוף פעולה של פיקוח משרד החינוך וההורים".