סוחרים במזרח ירושלים טוענים כי גם להם מגיע נתח מ-70 מיליון השקלים שניתנים לסוחרי המערב כסיוע כלכלי.
כך בונה הכסף הסעודי את מזרח ירושלים היכן מתעללים בכלבים ולאחר מכן גם נוטשים אותם?
עשרות בעלי עסקים ותיקים ממזרח ירושלים מתכוונים לדרוש סיוע כספי מהקרן שהוקמה לעזרת בעלי העסקים בעיר. לטענתם, הם נפגעו קשה עקב אירועי 'אינתיפאדת הסכינים', ופדיונם התרסק ב-80 עד 90 אחוז.
בשלב זה מדובר בעסקים השייכים בעיקר לאוכלוסייה הארמנית והנוצרית, אשר ממוקמים באזור שער שכם. אזור זה ספג את הפגיעה הקשה ביותר, שכן עד לאותם אירועים הוא היה נתיב הצליינים אל הויה דולורוזה וכנסיית הקבר ונתיב היהודים אל הכותל המערבי.
אלא שבמיוחד מאז האירוע בו נרצחו הרב אהרון בניטה והרב נחמיה לביא ז"ל ברחוב הגיא, האזור הפך לכמעט שומם. כיוון שהאזור ידוע בעשרות חנויות ש מזכרות לאוכלוסיית הצליינים הפגיעה קשה במיוחד. כמו כן נפגעו בתי הקפה באזור, שגם הם חיו מתיירות.
הסוחר ריימונד הרון הארמני, המחזיק בית קפה מפורסם בצמוד לשער שכם: "המצב על הפנים. אין כאן תיירים, לא יהודים ולא נוצרים. הפדיון שלי כמעט נעלם. אני מעריך שהוא ירד בלמעלה מ-90 אחוז".
"כמעט ולא נכנסים לקוחות. אני לא יודע כמה זמן נוכל להמשיך ולהחזיק מעמד. אני נאלץ להביא כסף מהבית ולמעשה להחזיק בעצמי את העסק".
על פי ההערכות, מדובר רק ביריית פתיחה, ולדעתם סוחרים, גם בעלי העסקים המוסלמים יצטרפו לדרישה לקבל סיוע מהמדינה, שכן הם יודעים היטב להשתמש בבתי המשפט הישראלים בעת הצורך, וחלקם גם יכולים לקבל סיוע משפטי במחירים סמליים או ללא תשלום, מגופים כגון האגודה לזכויות האדם.