מרכז העיר בחודשים מרץ ומאי של 2016 ייראה קצת אחרת. על פי יוזמה של העירייה וחברת אריאל, תשעה רחובות מרכזיים, ובהם הלל, שמאי, המלך ג'ורג' והנביאים, יהפכו כל אחד לאזור אחר בעולם.
הסיבה הלא תיאמן בגלל ירה חייל בסוחר הירושלמי תרגיל הסיוע לסוחרים שעקף את ברקת
לדברי סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, מצבם הקשה של הסוחרים במרכז העיר מביא לחשיבה על יוזמות שמטרתן להחיות את מרכז ירושלים. הפעם מדובר בפרויקט שדומה לחוצות היוצר, אך גם שונה ממנו בכך שהוא לא יתקיים במקום אחד אלא יפוזר גיאוגרפית בכמה שיותר רחובות. דבר זה, כך מקווים בעירייה ובאריאל, יעורר תנועה במרחב, כשהמבקר יוכל, בין השאר, לאכול אוכל סיני ברחוב מסוים וליהנות מקרנבל ברזילאי ברחוב אחר.
להבדיל מיוזמות כמו מסיבות שישי בצהריים, שמיועדות בעיקר לקהל הצעיר, הכוונה כאן היא לפלח שוק שאינו פונה לגיל מסוים.
ביצוע הפרויקט ייעשה בידי אריאל ובימים אלו פועלת החברה להשגת המימון הדרוש.
סוחרי מרכז העיר מתלוננים כי מאז מבצע 'צוק איתן' הם מתקשים להתאושש. על פי נתונים שהביא 'בונוס' בשבועות האחרונים, הפדיון של בעלי העסקים באזור ירד ב־50 אחוז ויותר. בשבוע שעבר התקבל סיוע בסך מאה מיליון שקל באמצעות כסף 'צבוע' (שמיועד לעזרה לסוחרים בלבד) שמטרתו להקל במידה ניכרת בתשלום הארנונה.
כמו כן הולכות ומתרקמות כמה יוזמות נוספות להחייאת הבירה. אחד הרעיונות הוא לבחור שש נקודות אסטרטגיות במרכז העיר שבהן יחנו רכבי מזון, בדומה למה שנהוג בחלק לא קטן מהרחובות בניו יורק. סביב הרכבים הללו יוצבו שולחנות וכיסאות, שוב במטרה ליצור מרכז עיר תוסס.
רעיון נוסף הוא להקים מסלול תאורה מיוחד באתרי התיירות באזור. בין השאר מדובר בכיכר הדווידקה, בכיכר צה"ל ובמבנים לשימור כמו לשכת הבריאות המחוזית ברחוב יפו.