סוחרי שוק מחנה יהודה טוענים כי העירייה מפעילה כלפיהם מדיניות של יד קשה ומחלקת להם דוחות על עבירות וחריגות פעוטות, זאת למרות המצב הקשה של העסקים בעיר. אחד מהם, כך לדבריהם, אפילו קיבל מספר דו"חות על חרצנים של זיתים, שנזרקו ליד הדוכן שלו. שווי כל דו"ח: 475 שקל.
מה קרה בפשיטה הגדולה של הרבנות על השוק? מסריח מהראש: מדוע הוחרמו 400 ק"ג דגים מהשוק?
מאז תחילת גל הטרור פדיונם של הסוחרים ירד בממוצע בחמישים אחוזים. תנועת הקונים בשוק פחתה מאוד בשל חשש מאירועי דקירה שכבר התרחשו בקרבת השוק, וגם התיירים הפסיקו להגיע. כעת, הם נאלצים לספוג מכה נוספת בדמות פיקוח נוקשה מצד הפקחים.
ועד הסוחרים כבר פנה לעירייה בבקשה לעזרה, ובתגובה אמרו בעירייה כי יקימו קרן סיוע. הקרן עדיין לא הוקמה, אבל מצד שני, אחד הסוחרים כבר הספיק לקבל דוח על סך 475 שקלים מפני שהדוכן שלו חרג בעשרה סנטימטרים. "אני מוכר לחמניות בשקל, הם בעירייה יודעים שכדי לשלם את הדוח אני צריך למכור לפחות 500 לחמניות, כשבחודשים האחרונים בקושי אני מוכר במאה שקל ליום ומזה אני צריך לשלם ארנונה, חשמל, מים ומשכורת לעובד. זו פשוט רשעות".
גם יהודה אוחיון, בעלים של דוכן חמוצים, קיבל בשבוע האחרון שלושה דוחות על סך 475 שקלים כל אחד בגלל חרצני זיתים שנמצאו בסמוך לדוכן שלו. "אנשים שבאים לקנות זיתים טועמים אצלי באופן חופשי ומבלי שאני יכול להבחין זורקים את החרצנים על הרצפה, למרות שיש פח קרוב", אמר. "אז אחת לכמה זמן אני מטאטא ומנקה. בגלל זה צריך להרוס לבן אדם את הפרנסה?"
הייאוש מהפדיון הנמוך הביא את הסוחרים לשקול להחזיר את אירועי הבלבסטה, ארועי תרבות שהתקיימו לפני כשנה וחצי באמצע השבוע במטרה להחזיר לשוק את הקונים אחרי מבצע 'צוק איתן'. ארועי הבלבסטה בוטלו על ידי סוחרי השוק עצמם, בטענה כי האנשים שהגיעו לשוק גרמו לנזק.
העירייה: "באשר לדוחות כי מאז ומתמיד המדיניות כלפי סוחרי השוק הייתה מקלה. כך לדוגמא לא יינתן קנס לסוחר אלא אם קיבל מספר התראות, עם זאת במטרה לשמור על מרחב ציבורי וחיי מסחר תקינים. סוחר שלא יישמע להתראות ייקנס. כך גם במקרה המדובר, בו התריעו פקחי העירייה עשרות פעמים בפני הסוחר על לכלוך סביב העסק. היות ובעל הדוכן בחר לא להישמע להתראות הפקחים, הוא נקנס.
"באשר לבלבסטה, נמסר כי בימים אלה מתגבשות תוכניות המתואמות עם הסוחרים וככל שתהייה דרישה יינתן לה מענה. יש לציין כי בעבר הייתה התנגדות של הסוחרים להמשך הבלבסטה בטענה כי האירוע פוגע בהם".