בעקבות המצב הביטחוני המתוח, בחלק ממוסדות החינוך הוחלט לאסור על עובדים ממזרח העיר להיכנס בשעה שהתלמידים שוהים בבתי הספר והגנים.
הדרישה הגיעה מהורים שאיימו לא לשלוח את ילדיהם ללימודים כל עוד העובדים הערבים נמצאים בסביבה.
לא ייאמן: במזרח ירושלים משלמים יותר על המים מאשר במערב המס המיוחד לאלו המעסיקים עובדים ערבים
הורים שילדיהם לומדים בגנים עירוניים בשכונת ארנונה סירבו השבוע להשאיר אותם בגן, לאחר שנודע להם ששלושה עובדי ניקיון מג'בל מוכבר, שמועסקים בגנים כבר שנים ארוכות, שוהים בבניין. ההורים הגיעו לגן והודיעו שלא ישאירו את ילדיהם במקום כל עוד העובדים הערבים נמצאים שם. "אנחנו לא מתכוונים לזוז מכאן כל עוד ילדינו בסכנה", איימו.
במהלך ההפגנה הוזעק למקום סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, שהרגיע את ההורים ואמר להם שיעשה כל שביכולתו כדי לפתור את הבעיה. בעקבות המחאה הוא פנה למנכ"ל העירייה אמנון מרחב וביקש לאסור על כניסת עובדים ממזרח העיר במהלך שעות הלימודים.
"אבקשך להורות שלא יימצאו עובדים ממזרח ירושלים במוסדות החינוך בזמן הלימודים", כתב לו. "אני מודע לקשיים ולחוסר הנוחות, אך השקט הנפשי של הורי הילדים ומנהלי מוסדות החינוך הוא צו השעה".
דרישה דומה הועלתה גם במוסדות חינוך אחרים ברחבי העיר. באחד מהם החלו לאחרונה בביצוע עבודות שיפוצים בחדרי השירותים של בית הספר. ההורים נכנסו לחרדה כשראו השבוע את ילדיהם משחקים בחצר בקרבת הפועלים, מרביתם ממזרח העיר, ודרשו להפסיק את העבודות לאלתר. בסופו של דבר הגיעה הנהלת בית הספר לסיכום עם ההורים שהעבודות יתבצעו רק אחרי תום יום הלימודים.
במקרה נוסף ביצעו עובדים ממזרח העיר עבודות בנייה ליד מוסד חינוך בדרום העיר. ההורים המבוהלים הזמינו למקום משטרה, שבדקה אם יש לעובדים היתרי עבודה. כשהתברר שההיתרים מצויים בידיהם הוחלט שהעבודות ימשיכו, אך רק אחרי סוף יום הלימודים. מלבד זאת הגיעו לעירייה פניות רבות שדרשו להחליף את עובדי הניקיון ממזרח העיר בעובדים יהודים.
העירייה: "בעירייה פועלים מאז ומתמיד ערבים ויהודים שעובדים יחד כתף אל כתף במגוון עבודות ועיסוקים בשירותים חיוניים, בפיתוח העיר ובתחזוקה שוטפת כגון בתי חולים, מגן דוד אדום, כיבוי אש ועוד. אין מקום להחלטה גורפת שלא לאפשר לעובדים ערבים לבצע את עבודתם, ורובם ככולם אכן עושים את עבודתם נאמנה".