בשבועות שבהם מדינת ישראל כולה רעשה סביב חתונתה של בר רפאלי, מוריס דדון ישב במספרה החדשה שלו במלון וולדורף אסטוריה בירושלים ונותר אדיש לחלוטין. סלבס ברמתה של הטופ־מודל הישראלית הוא הפסיק לספור בערך לפני עשרים שנה. אפילו ההתרגשות שלו מהידוענים של הוליווד פגה בערך לפני עשור.
עוד אבק כוכבים: הסלבס מהוליוד שפשטו על הכותל מה קרה כשריצ'ארד גיר קפץ לבקר ב'עברית'?
"בסופו של דבר מדובר בבני אדם", הוא אומר. "נכון שהכוכבים שאנחנו רואים מרוויחים מיליוני דולרים בשנה, אבל הם קודם כל בני אדם וכך אני מתייחס אליהם".
ייתכן שהאדישות היא המפתח שאפשר לדדון לכבוש את לבם של כוכבי הוליווד. נראה שהאנשים שעשו קריירה מהערצת הציבור כלפיהם העריכו את העובדה שהוא אינו מתרגש מהזכות לקצץ את מחלפות ראשם. "אני חושב שקצת נמאס להם מאנשים שמכבדים אותם יותר מדי. אני הענקתי להם את כל תשומת הלב, אבל מצד שני לא עשיתי את זה בהפרזה", הוא מעיד.
לספקנים ששומעים על סיפורו הוא מראה בנונשלנטיות האופיינית לו שכוכבים כמו ג'ניפר אניסטון, טומי לי ג'ונס, קירק ומייקל דאגלס וכמובן סנדרה בולוק נמצאים אצלו בחיוג המהיר בפלאפון. "אני משתדל להגיע לתקופה מסוימת לטפל בהם ואז חוזר לישראל, למספרה שלי", הוא מסביר.
מטאור בשמי פריז הרבה לפני שהפך לספר הסלבס, מוריס דדון נולד בירושלים ועבר לפריז בגיל צעיר בעקבות הוריו, שלא הצליחו להתאקלם בישראל מבחינה כלכלית. בצרפת הוא למד עיצוב שיער בשיטה של מעצב השיער ז'אק דה־סנז'ה. "כמו בכל מקום, כשאתה מוכיח כישרון ומפגין נחישות ורצון להתקדם כל הזמן, אתה מגיע רחוק", הוא אומר.
החזון של דדון התגשם עוד לפני שהספיק לשכוח את העברית שלמד בילדותו. עד מהרה הפך לאחד ממעצבי השיער המשפיעים ביותר בפריז, למנהל האמנותי של סלון דה־סנז'ה ולמנטור של סלונים רבים בכל רחבי צרפת. אז הוא גם הבין שזה עתידו. "היה לי טוב שם. הרגשתי שזה הדבר שאני עושה הכי טוב שאפשר".
בשלב מסוים הבין דדון שהמקום הנכון לפרוח בו הוא ארצות הברית. בתחילת שנות ה־90 הוא הגיע לממלכה של מעצב השיער הידוע פרדריק פקאי בניו יורק והבין את הפרופורציות של התפוח הגדול. "זה היה מדהים. היינו שם במבנה שנמצא בין ארמני לבין רלף לורן. רק כשאתה מגיע לשם אתה יכול להבין לאן בדיוק הגעת", הוא משחזר.
דדון הפך ליד ימינו של האמן הבינלאומי ועזר לו להקים את הסניפים שלו בלוס אנג'לס ובבוורלי הילס. בימים ההם התנוססו עבודותיו על שערי המגזינים ניו יורק טיימס ולוס אנג'לס טיימס ובתצוגות אופנה שערכו בפריז בתי האופנה שאנל, גי לרוש, כריסטיאן דיור, גוטיה וכריסטיאן לקרואה.
עם מייקל וקתרין הרבה מעבר להכרה האמנותית שלה זכה, דדון התרגש מכך שהמפורסמים שאהבו את פקאי התאהבו עד מהרה גם בו. "הראשונה שאני זוכר שפנתה אלי, היתה אן דאגלס. אשתו של כוכב הקולנוע קירק דאגלס. היא התלהבה ממני ועד מהרה הפכתי להיות הספר של המשפחה. סיפרתי אותה ואת בעלה, ומאוחר יותר גם את הבן שלה ואת כלתה קתרין זיטה ג'ונס", הוא מספר.
"הם הזמינו אותי לבר־המצווה השנייה של קירק. אני מרגיש שהפכתי לאורח אמיתי שלהם. את מייקל וקתרין אני אוהב מאוד. מייקל הופך להיות דומה יותר ויותר לאביו עם השנים, ואילו היחסים שלי עם קתרין קורקטיים למדי. היא שומרת קצת יותר על פרטיותה ולא מרבה בשיחות פרטיות", הוא חושף.
ההמלצות החמות של משפחת דאגלס הביאו אל דדון עוד לקוח שממעט בדיבור - טומי לי ג'ונס, הגרוש המיתולוגי של פמלה אנדרסון. "להבדיל מהתדמית שלו הוא שתקן בצורה קיצונית שיוצרת חומה מרתיעה - לא רק איתי אלא בכלל. אני חושב שזה מקור הכריזמה שלו. שים את בנימין נתניהו ואותו זה מול זה ואין ספק שהכריזמה של טומי תגבר".
הכותל של ג'ניפר "בהוליווד, הרבה פעמים השיער הוא הכל. אם אני מרגיש שכוכבת נמצאת בירידה בקריירה או שהיא זקוקה לאיזה חידוש, אני מנסה להציע לה תספורת חדשנית. המקרה הכי בולט שאני זוכר הוא תספורת הקארה המפורסמת של ג'ניפר אניסטון, ששינתה לה את הקריירה".
אניסטון עברה חלק ניכר מהקריירה שלה בליוויו הצמוד של דדון. הוא היה איתה בתקופת ההצלחה של התוכנית 'חברים', ליווה אותה לאורך יחסיה עם בראד פיט שריסקו את ליבה, והיה שם גם כשהיא בישרה לו על אירוסיה לג'סטין ת'רו. "ראיתי על הפנים שלה את הרגשות בכל אחד מהשלבים הללו. היא שיתפה אותי במה שהיא חשה ואני הרגשתי שהתפקיד שלי הוא להיות שם, וכשאני יכול גם לזרוק לה איזו עצה ראויה".
הכוכבים של הוליווד אוהבים נאמנות ושתקנות ודדון הוא בדיוק כזה. לצורך הריאיון, הוא התאמץ להיפתח, אבל בימים כתיקונם הוא שתקן במיוחד. "אני יכול לומר שעדיין היו מצבים שבהם סיפרתי לכוכבים על הילדים שלי, ולא פעם הם שאלו אותי שאלות