דווקא השבוע עם בוא הסתיו והגשם לירושלים, הבחינו תושבים ועוברי אורח בשכונת נחלת שבעה בערמות של מטריות צבעוניות מונחות על מרצפות הרחוב וממתינות לעובדי הערייה שיגיעו לאסוף אותן.
יורד גשם – הרכבת הקלה לא נוסעת יום גשום? הילדה הנכה מקורקעת לביתה
המטריות, ספק שמשיות, היו בחודשי הקיץ אטרקציה צבעונית שהולידה תקווה מחודשת בלב הירושלמים, שדאגו להצטלם עם המטריות, להגיע למקום עם חברים, ולספר על האטרקציה לכולם – מה שהביא מבקרים רבים לעיר.
אחד האנשים הראשונים שהבחין בהם היה אביתר וקנין בעלי בר מקומי שמתגורר במקום, ממש מעל המטריות "התעוררתי ליום אפור במיוחד עם מזג אוויר סגרירי. יצאתי למרפסת ופתאום היה חסר לי משהו בעין ולא הבנתי איפה כל הצבע שהיה לי מחוץ למרפסת הורדתי את הראש למטה ראיתי הכל זרוק ומנופים מורידים את המטריות."
מה הרגשת? "מצד אחד חששתי מהרעש שהגשם יעשה אז זה טוב שמורידים אותן וסיקרן אותי אם זה ישאר בחורף וכן לדעתי הגיע זמן לרענון חדש. אכן, זה היה נחמד הפרויקט בחודשי הקיץ, משהו צבעוני. הרחוב נהיה מאד פעיל והומה בעקבות המטריות ואני חושב שצריך להחליף את המטריות באלמנט חורפי כי התשתית נשארה וצריך לנצל את זה."
גורם בעירייה מסביר את המהלך המהיר של הורדת המטריות שהגיע עוד לפני הגשם הראשון: החלטנו להוריד את המטריות לפני שיגיע הגשם ורוח שיגרמו למטריות להתבלות. הפרויקט היה אומר ליהערך במקור עד ספטמבר אבל הארכנו אותו קצת יותר לחודשי החגים כדי לתת למאות המבקרים להנות ממנו ולהצטלם מתחת למטריות ולהנות ממנו."
ראינו שהותירו מטריות מוטלות על הרצפה. יפנו אותם? "המטריות לא הותרו על הרצפה. התמונה שיש לכם היא תמונה של המטריות בזמן הפינוי".