קריאה יוצאת דופן למגזר החרדי: הפסיקו את החבלות המכוונות במערכות הטכנולוגיה של חברת המים. ל רקע ההשחתות עומד מאבק הרבנים, שדורשים להחליף את מוני המים בטענה כי בהפעלתם ישנו חשש לחילול שבת, אולם בחברת הגיחון טוענים כי אין קשר בין הדברים.
מי הרב המפורסם שאישר לשתות מים מקולקלים? ערבי במזרח ירושלים? שלם כפול על המים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
נזקים חוזרים ונשנים נגרמים לאחרונה בשכונות העיר לחיישנים טכנולוגיים שהותקנו לראשונה בארץ על ברזי המים, במטרה למנוע פרצים ונזילות מים. החיישנים מזהים נזילות מים סמויות בעודן זעירות, ובכך מתאפשר לצוותי הגיחון לטפל בתקלה, בטרם תתפתח לפרץ מים גדול, מה שעלול להביא לבזבוז אדיר של מים ואף לניתוק מים לתושבים במשך מספר שעות עד לתיקון התקלה.
ב"קריאה קדושה להזהיר גדולים על הקטנים" כלשונם התבקשו תושבי ירושלים להפסיק בנוהג הפסול בפגיעה והשחתת המערכות הטכנולוגיות שמותקנות על ברזי כיבוי אש ושעוני המים במערכת המים העירונית.
במודעה עליה חתומים רבני שכונת רמות, בית וגן, גילה נווה יעקב, מטרסדוף ורמת שלמה נכתב: "דבר זה נפוץ יותר בשכונותינו והדבר גורם נזק כבד וכרוך בגזל הרבים וחילול שם שמיים". הרבנים הוסיפו בקשה לפקח על הצעירים ולהרחיקם מתופעה זו. "בטוחנו שהיראים לדבר ה' מתרחקים מתופעה ועוון זה, אך על כל פנים יש להקפיד ולחנך גם את הצעירים ולהזהיר את הקטנים על הגדולים להימנע מלגעת ולהזיק במערכות אלו".
בחברת הגיחון אמרו השבוע שמכתב הרבנים הינו חלק ממספר פעולות שבוצעו במטרה לאתר את המשחיתים ומכתב הרבנים יצא כחלק ממערך הסברה נרחב. "אנחנו לא מצליחים להבין מה מטרת ההשחתה של קופסאות החכמות, אין למשחיתים שום אינטרס, לא אינטרס דתי ולא רווחי, נפגשנו עם סגן ראש ואף אחד לא הצליח להבין מה האינטרס. לא כולם יודעים מה זה הקופסה הזו, יש כאלו שאולי מפחדים שזה מצלם ובודק אותם, אז דבר ראשון אנחנו מסבירים לציבור מה זה וגם הרבנים ביקשו שלא לפגוע במכשירים".
בחברה מתעקשים שאין קשר בין ההשחתות שגרמו לנזקים בסך מאות אלפי שקלים למאבק הרבנים, שדורשים להחליף את מוני המים שבהפעלתם, לטענתם, ישנו חשש חילול שבת. לאחרונה דרש חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) מתאגידי המים לממן את התקנת השעונים מקופת המדינה ולא כפי שנדרשים כיום המחמירים החרדים. "התאגידים הינם גוף ציבורי ומחויבים להיענות לדרישת הצרכנים ודאי כשמדובר באספקת מים", נטען בשמו בעיתון המבשר.